כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

היסטוריה בנתיבות • ה'בבא ברוך' אורח של 'הרנטגן'

לאחר שנים ארוכות של עויינות - חלה התקרבות בין 'בבא' רבי ברוך אבוחצירא והרב יעקב ישראל איפרגן • ה'בבא ברוך' השתתף כאורח כבוד באירוע של ה'רנטגן' • בלעדי

באירוע. צילום: 'בחדרי חרדים'
באירוע. צילום: 'בחדרי חרדים'

היסטוריה זוטא בנתיבות: התקרבות בין ה'רנטגן' ל'בבא ברוך' אבוחצירא עולה מדרגה.

אחר שהשנייפ נפגשו לסולחה בביתו של הבבא ברוך, נחנך הערב (ד) מבנה למוסד תלמוד-תורה 'יד המלך' שבנשיאות רבי יעקב ישראל איפרגן, המכונה הרנטגן - ומי שהפתיע והגיע לכבד את האירוע היה לא אחר מאשר רבי ברוך אבוחצירא, שחצרו הייתה עויינת עד לא מכבר לחצר הרנטגן.

העוינות בין השניים, שפילגה את הציבור בעיר, אף הובילה להקמת מפלגה שהתמודדב בבחירות המקומיות בעיר מטעם הרנטגן - ואף זכתה להצלחה רבה.

כעת, עם בוא השלום, הבבא ברוך התכבד על-ידי הרב איפרגן לקבוע את המזוזה הראשונה בכיתת הלימוד. אחר-כך הוא בירך את קהל הנאספים ובראשם הרב איפרגן.

הרב הודה לו וברכו שיאריך ימים על ממלכתו בבריאות איתנה.

המסיבה המיוחדת נפתחה בהנחייתו של מנהל הת"ת, הרב ליאור מיכאל שאער, בברכת ברוכים הבאים בשם ה'. בין המשתתפים היה גם מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני יואב בן צור, שנשא דברים וציין שבביקורים הרבים שערך במקום חש את האהבה המיוחדת שיש לתלמידים.

רב הקהילה, הגאון רבי דנון דנין, עמד בדבריו על המעלה המיוחדת בימים אלו, ימי החנוכה, לחנוך מקום לימוד קדוש וטהור בו גדלים תלמידים בתורה ויר"ש טהורה. בסיום דרשתו המיוחדת כובד הרב בהדלקת נרות החנוכה.

את המשא המרכזי נשא הרב איפרגן שהוקיר את פועלם של העושים והמעשים במלאכת הקודש, ובירכם בברכות חמות על מעשיהם הגדולים.

עם סיום הערב המיוחד התקיים טקס הסרת הלוט על ידי הרב והתורם דני ונונו.



בבא ברוך נתיבות הרב איפרגן שלום ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד