י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ליברמן

ליברמן

לאחר שנים של עינוי דין מסתמן כי היום יזכה שר החוץ, אביגדור ליברמן, להכרעה בעניינו המשפטי כאשר בשעות הצהרים מתכוון היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, להודיע על החלטתו באשר לתיק העומד פתוח נגד יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו'.

ההערכות הן כי התיק העיקרי העוסק בחשד בקבלת מיליוני דולרים מאילי הון זרים בתקופה בה כיהן ליברמן כח"כ וכשר ייסגר, יחד עם זה יודיע ויינשטיין על החלטתו להגיש כתב אישום בגין הפרת אמונים. מאחורי החשד עומדת העובדה לפיה לא דיווח ליברמן לגורמים במשרד הפנים שדנו בקידומו של השגריר זאב בן אריה על כך שהאחרון העביר לידי ליברמן מידע על בקשת הפרקליטות לחיקור דין בעניינו בבלארוס.
ליברמן, מצידו, משדר אופטימיות ונינוחות. בשיחה עם כתבים הבוקר בפתח ביתו השיב להם כי "אין מה לדאוג" וכי הוא דואג יותר לתוצאות משחק ב...טניס מאשר להכרעה בעניינו.

ההכרעה בדינו היום לא תשפיע על האפשרות של ליברמן להתמודד בבחירות הקרובות, באשר חוק יסוד הכנסת קובע כי רק לאחר שאדם נידון ליותר משלושה חודשי מאסר בפועל נאסרת עליו הריצה לכנסת, וזאת במשך שבע שנים. יחד עם זה ייתכן כי הדבר ישפיע על קבלת תפקיד שר מצידו ואולי גם על התפטרותו המיידית מתפקיד שר החוץ. יתכן וויינשטיין יצרף להודעתו המלצה על התפטרות מיידית, אם כי יתכן כי יודיע כי העבירות בהן החליט להאשים את ליברמן אינן מצדיקות התפטרות שכזו.
לא מן הנמנע הוא כי ליברמן ואולי גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יישמעו להמלצת היועץ, אם וכאשר יודע על המלצה להתפטרות מיידית. במקרה כזה יתכן שההכרעה תועבר למגרשו של בג"צ, כאשר הפרקליטות אינה מייצגת את השניים (ביבי-איווט).
אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד