כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האדמו"ר מטאהש חולץ מבית המדרש אפוף העשן

דקות לפני מעמד הדלקת הנרות בחסידות טאהש - אפף עשן את כל בית המדרש, בשל דליקה שפרצה בקומה התחתונה • האדמו"ר פונה מהמקום, והדליק את הנרות בביתו

האדמו"ר מטאהש. צילום ארכיון
האדמו"ר מטאהש. צילום ארכיון

מאות מחסידי טאהש שהגיעו אתמול (ד) להדלקת הנר במחיצתו של האדמו"ר הישיש מטאהש, נאלצו לצאת בחיפזון מבית המדרש דקות ספורות לפני הדלקת הנרות, בשל דליקה שפרצה בקומה התחתונה, בחדר שבו נמצאים דודי המים ומערכת החשמל.

ר' דוד אילוביץ, שהגיע במיוחד ממונטריאול להדלקת הנרות, מספר: "החנוכייה הגדולה של האדמו"ר כבר היתה מוכנה, האדמו"ר עשה את ההכנות האחרונות לפני ההדלקה, ופתאום הרגשנו ריח של עשן מתפשט באולם. בהתחלה חשבנו שמישהו הדליק משהו, אבל העשן הלך והתפשט.

"בסביבתו הקרובה של האדמו"ר התחילה תזוזה, פתאום ראיתי את הגבאים מוציאים את האדמו"ר במהירות מבית המדרש. בשלב הזה כבר התפשט עשן סמיך כבד בכל השטח. כולנו מיהרנו לצאת מבית המדרש. מצילי אש וכוחות הצלה ומשטרה הגיעו למקום, ואז התברר שחדר הדודים שנמצא מתחת לבית מדרש עלה באש. כוחות הכיבוי התחילו בעבודתם, ועמלו במשך כארבעים דקות לכיבוי השריפה".

לבסוף הדליק האדמו"ר את נרות החנוכה בביתו, מאות החסידים שהגיעו ל'הדלקת נרות' התאכזבו, אבל בחסידות טאהש טענו כי מדובר בנס חנוכה אמיתי, שכן העשן הכבד שהתפשט בבית המדרש היה מסוכן מאוד עבור האדמו"ר הישיש.

בשל השריפה ידליק האדמו"ר גם היום (ה) בביתו ולא בבית המדרש.
עשן שאיפה אדמו''ר טאהש חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד