י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"הגראי"ל לא תומך במפלגתו של הרב אמנון יצחק"

מה אמר הגראי"ל שטיינמן לשלוחו של הרב אמנון יצחק? • ומדוע לא מתפרסמת הכחשה רשמית כי הגראי"ל אינו מעניק גיבוי ל'כוח להשפיע' • 'כוח להשפיע': הרב אמנון יצחק עשה מה שהרב שטיינמן אמר

הרב אמנון יצחק עם הגראי"ל. צילום ארכיון
הרב אמנון יצחק עם הגראי"ל. צילום ארכיון



כאילו לא די היה להם במלחמות של שלישיית ש"ס סביב שאלת הנהגת התנועה, ההתמודדות עם הסקרים הבלתי מחמיאים, ובעקיצות של חיים אמסלם - הח"כ שפרש והקים את מפלגת 'עם שלם', מוצאים עצמה ראשי תנועת ש"ס מתמודדים עם צרה חדשה הבאה אל פיתחם: 'כוח להשפיע' - המפלגה שהקים הרב אמנון יצחק.

המפלגה החדשה אמנם אינה מופיעה אפילו, לפי שעה, בסקרים המתפרסמים בכלי התקשורת, וסיכוייה להתקרב אל אחוז החסימה נראים קלושים - אך בש"ס חוששים כי היא עלולה 'לשרוף' להם אלפי קולות יקרים, שבהעדרם ייפגעו הסיכויים של התנועה לגרוף מנדט נוסף. גם ההתקפות הישירות והבוטות של הרב אמנון יצחק כלפי ש"ס ונגד אנשי ביתו של הגר"ע יוסף, לא מוסיפים בריאות ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף הירושלמית.

מייסד המפלגה, הרב אמנון יצחק, טוען כי המפלגה זכתה לברכתו של הגראי"ל שטיינמן. לדבריו, הגראי"ל אמר לשליח מיוחד שהגיע אל ביתו והראה לו את תוצאות הסקרים של הרב אמנון יצחק: "אם יש כח - מצווה להציל".

האם אכן מקבלת 'כוח להשפיע' גיבוי שקט מביתו של הגראי"ל שטיינמן ומבתיהם של עוד גדולי תורה בבני-ברק?

בשיחות אישיות של ראשי ש"ס עם אנשי החצרות, טענו הללו: לא היו דברים מעולם. אולם, למרות שהרב אמנון יצחק חוזר ואומר את דבריו בפומבי, הכחשה רשמית לדבריו לא פורסמה עד היום.

אז מה באמת התרחש מאחורי הקלעים של הקמת מפלגתו של הרב אמנון יצחק - 'כוח להשפיע'? ומדוע לא מתפרסמת הכחשה רשמית?

"מה שלא אענה, בסוף תגיד שתמכתי"

למען הסר ספק נקדים ונדגיש: אין ולא יהיה שום גיבוי מצד הגראי"ל שטיינמן לכל מפלגה, מלבד 'דגל התורה'. אין הוא מתערב בענייניהן של מפלגות אחרות, ובטח לא בכאלה המתחרות בתנועת ש"ס על אותו פלח מצביעים. בדיוק כפי שנשיא מועצת החכמים, הגר"ע יוסף, אינו מתערב בענייניה הפנימיים של תנועת 'דגל התורה'.

עוד חשוב להקדים ולהדגיש: הגראי"ל רוחש כבוד רב לרב אמנון יצחק על פעולותיו הכבירות במפעל ההחזרה בתשובה. פעם גם קרה, כאשר היה צריך לשוחח עמו, שהגראי"ל עלה עד לדירתו של הרב יצחק - הממוקמת בקומה רביעית, ללא מעלית.

כל זה נכון עד שהדברים מגיעים למה שבני הבית ברחוב חזון-איש 5 בבני-ברק, מגדירים: "סילוף דבריו של הגראי"ל".

תחילה הייתה זו פרשת האייפון, כאשר בכלי התקשורת הופץ, כאילו הגראי"ל שטיינמן התיר לרב אמנון יצחק להשתמש במכשיר סלולארי לא כשר.

וכעת פרשת 'כוח להשפיע'.

הכל החל כאשר אחד מאנשיו של הרב אמנון יצחק הגיע אל הבית ברחוב חזון-איש 5, וסיפר כי בכוונתו של הרב להקים מפלגה. מעדות ממקור ראשון - המתפרסמת כאן לראשונה - השיב לו הגראי"ל שטיינמן, בחיוך: "אני לא אומר לך לא כן ולא לא, והרי מה שלא אענה לך בסוף תגיד שתמכתי בך".

מי שמכיר את הגראי"ל יודע ומבין כי פשר התשובה היא: איני מחווה דעה, איני יועץ לענייני הקמת מפלגות.

זמן מה חלף, ושליח מבית הרב אמנון יצחק הגיע בשנית אל ביתו של הגראי"ל. הפעם סיפר השליח, כי הרב אמנון כבר החליט על הקמת המפלגה, שתיקרא 'כוח להשפיע'. "הרב יצחק שמע מהראש ישיבה שאין לו התנגדות", אמר השליח, "שהוא לא צעק עלי כשסיפרתי לו על כך - אז הוא החליט להקים את המפלגה".

תשובת הגראי"ל הייתה שוב ברוח הומוריסטית משהו, בהתחשב בשמה של המפלגה. "נו, אם יש לו כוח אז שיעשה וישפיע". בבחינת, עשה מה שאתה רוצה.

מכאן, כפי שיכול כל אחד להבין, ארוכה הדרך עד לאמירות בכלי התקשורת לפיהן, כביכול, עומד הגראי"ל מאחורי המפלגה. לדברי מקורבי הגראי"ל, לא מן הנמנע שהוא אף יפרסם מכתב ובו הסתייגות מהמפלגה החדשה. "מה שעד כה מונע פירסום מכתב כזה - הוא הכבוד שרוחש הגראי"ל לרב יצחק ולמפעליו".

כאמור, לדברי המקורבים, הגראי"ל עדיין מקווה ומייחל לכך שהרב יצחק ינהג עמו בהגינות ויאמר כי טעה, וכי "לא הבין נכון, ובעצם הגראי"ל לא באמת עמד מאחוריו".

"הדעת אינה תופסת שהגראי"ל יענה ברוח הומוריסטית"

מהרב אמנון יצחק נמסר בתגובה:

"כל העובדות הרשומות בכתבה הינן שקר וכזב. ברור על פניו כי מדובר בבעלי אינטרסים ממפלגות שונות, החוששים ממפלגתו של הרב.

"יודגש, כי הדברים בכתבה לא הובאו מפי הגראי"ל עצמו, לא נמסר בכתבה מי הוא אותו 'בן ביתו' של הגראי"ל אשר מסר את הדברים, ולא בכדי. כל הסעיפים הם שקרים גמורים ובדותות אשר לא היו ולא נבראו מעולם, וודאי שאיש לא יעמוד מאחוריהם.

"הרב אמנון יצחק שלח אדם מנאמני ביתו של הרב שטיינמן, אשר הראה לו את תוצאות הסקרים של הרב אמנון יצחק. הרב שטיינמן אמר את המילים הבאות: 'אם יש כח מצווה להציל', לא בציניות ולא בלגלוג, אלא על מנת להקים מפלגה. כך עשה הרב אמנון יצחק.

"הדעת אינה תופסת, כי הגראי"ל יענה לשאלה מעין זו ברוח הומוריסטית או בלשון סגי נהור, כאשר ברור וידוע כי המדובר בשאלה רצינית. הרב אמנון יצחק הביא בתקשורת את הדברים כפי שהם. הרב אמנון יצחק רוחש כבוד רב לגראי"ל וודאי שלא היה מביא דברים מפיו, אשר אינם אמת".

והוא גם מבטיח: "כאשר יובא שמו של מביא הדברים אשר בכתבה, נחשוף את שמו של האיש אשר דיבר עם הרב שטיינמן".
הגראי''ל שטינמן אמנון יצחק הכוח להשפיע מפלגה תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד