כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אמסלם: "נגד תחבורה בשבת - אבל צריך למצוא פתרון"

דבריו של ח"כ חיים אמסלם, כביכול יש להתיר תחבורה ציבורית בשבת - חוללו סערה • מקורביו ל'בחדרי חרדים': "כוונתו שצריך למצוא פתרון לחילוני שרוצה לנסוע בשבת"

חיים אמסלם. צילום ארכיון: בועז בן ארי
חיים אמסלם. צילום ארכיון: בועז בן ארי



הבוקר (ה) פורסמו בכלי תקשורת שונים אמירותיו של ח"כ חיים אמסלם, יו"ר תנועת 'עם שלם', ולפיהן הוא תומך בהיתר רשמי לקיומה של תחבורה ציבורית בשבת.

היתכן? כתבי הכנסת, ואני בתוכם, עוד זוכרים את אמסלם מצביע נגד חוק תחבורה ציבורית בשבת, חוק שהוגש בידי תנועת מרץ, האם כדי לקושש לעצמו קולות בקלפי הוא מוכן לבגוד בערכיו?

בשיחה עם מקורביו מתברר כי דבריו הוצאו מהקשרם ו/או לא הובנו נכון. הסיור במהלכו נאמרו הדברים היה סיור המוני, מלווה בכלי תקשורת שונים, אולי היה קשה לשמוע בבירור את דבריו, מכל מקום דף המסרים הוכן מראש - והאנשים עמם שוחחנו הקריאו לי מתוכו מילה במילה.

מחד אמסלם אומר: "הסטטוס קוו אינו דבר קדוש". עם האמירה הזו יכולה להיות בעיה לציבור החרדי, שעבורו הסטטוס קוו הוא כן דבר קדוש, כזה ששומר על זהותה היהודית של המדינה, אך עדיין לא על כך יצא הקצף נגדו. אחרי הכול, גם חוק הגיור הצבאי לא ממש עומד בקנה אחד עם שמירת הסטטוס קוו, ועדיין עמדו מאחורי התיקון לחוק רבנים חשובים. כשאין ברירה, והנתונים מחייבים, צריך להוציא יקר מזולל ולנסות לשמור על מה שאפשר.

אבל מכאן ועד לאמירה לפיה צריך לעשות הכול כדי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, חלילה וחס, הדרך רחוקה. ואכן, לדברי מקורבי אמסלם, זה לא מה שנאמר. "הוא דיבר על כך שצריך להימצא פתרון לחילוני שרוצה לנסוע בשבת", מסביר לי אחד ממקורביו, כאשר ההיגיון שעומד מאחורי האמירה הזו הוא הרצון שלא לקומם נגדנו את הציבור החילוני.

יחד עם זאת, מבהיר מקורבו של אמסלם, "שמירת הפרהסיה היהודית של מדינת ישראל חשובה מאד ליו"ר מפלגתנו, הוא דיבר על הצורך במציאת פתרונות, בהחלט לא פתרונות הכוללים הפעלת תחבורה ציבורית בשבת".
עם שלם חיים אמסלם תחבורה שבת סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד