י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התיק המרכזי נסגר, נשאר רק מרמה והפרת אימונים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע על סגירת תיק החקירה המרכזי נגד שר החוץ, והעמדתו לדין רק בתיק המשני • "לא נותר בעיני עוד סיכוי סביר להרשעה", נימק וינשטיין • "לא נשלל החשד שליברמן נקט במסכת של תחבולות להסתיר את מעשיו" • ליברמן יכנס מסיבת עיתונאים • יתפטר?

אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90
אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90



חקירתו רבת השנים של שר החוץ אביגדור ליברמן הסתיימה היום (ה) בהודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי תיק החקירה המרכזי נגד ליברמן ייסגר, אך עם זאת, כתב אישום יוגש נגדו בפרשה המשנית - בעבירה של הפרת אמונים.

בתיק החקירה המקורי הואשם ליברמן בקבלת מיליוני דולרים מאנשי עסקים בתקופת כהונתו כח"כ וכשר. כאמור, למרות חילוקי דעות בצמרת הפרקליטות, החליט וינשטיין לסגור את התיק.

"לאחר ששקלתי את העמדות השונות, ולאחר בחינה מקיפה של חומר הראיות, הסוגיות המשפטיות וההיבטים השונים הנוגעים לעניין, הגעתי לכלל מסקנה, כי התשתית הראייתית בתיק אינה מקימה סיכוי סביר להרשעה, ולפיכך יש לסגור את התיק נגד אביגדור ליברמן בשל היעדר ראיות מספיקות להעמדתו לדין בכל הנוגע לחשדות שעלו בקשר לחברות", הסביר היועץ המשפטי את החלטתו.

בתיק המשני לעומת זאת, יועמד ליברמן לדין, בתיק זה מואשם שר החוץ בכך שלא יידע את הגורמים הרלוונטיים שעסקו במינויו של זאב בן אריה - שגריר ישראל בבלארוס, כי בן אריה סיפק לו פרטים על חיקור דין שערכה הפרקליטות בבלארוס בנוגע לתיק המרכזי.

עם זאת, טרם ידוע כיצד תשפע העמדתו לדין בפרשה זו על המשך כהונתו כשר החוץ, ועל תפקיד שר בממשלה עתידית. ליברמן כבר הודיע כי הוא יכנס הערב בשעה 20:00 מסיבת עיתונאים.

חברי הכנסת של סיעת מרץ הגיבו כי אם ליברמן לא ימסור הערב על התפטרותו, הם יפנו לבג"ץ בדרישה להורות לו להתפטר.

בהודעתו, הרחיב וינשטיין והסביר את שיקולי הפרקליטות: "דין אחד הוא לאיש ציבור, בכיר ככל שיהיה, ול'אחד האדם'. התשתית הראייתית שנאספה בפרשה זו, בארץ וברחבי העולם, לא הביאה לגילוי מלא ושלם של כל נדבכי הפעילות של החברות הללו במהלך השנים, לרבות באשר למהותם המלאה של הקשרים שהן קיימו ביניהן, אופי הכספים שהועברו אליהן, ומהות העסקאות שהתבצעו על ידן. ובעיקר, לא נמצאו ראיות ברורות להוכחת שליטתו של ליברמן בהן, או למצער, להוכחת קיומה של זיקה ממשית אסורה אחרת של ליברמן אליהן, בתקופת היותו עובד הציבור".

"בחינה דקדקנית של חומר הראיות מעלה כי לא נשלל החשד שעלה, לפיו ליברמן נקט במסכת מורכבת של תחבולות, השלובות זו בזו, ופעל כדי להסתיר את מעשיו, והכל כדי לאפשר לו להמשיך בעסקים וליהנות מפרותיהם, גם במהלך כהונתו הציבורית. אלא שמאידך, לא ניתן לשלול את האפשרות לפרש את הראיות גם בדרך אחרת, המציעה הסברים חלופיים לתמונה פלילית זו. היעדרם הכמעט מוחלט של עדים המעידים לחובת ליברמן, לצד מתן הסברים חלופיים למרבית הראיות המחשידות שהונחו בפני, ולצד קיומן של ראיות של ממש התומכות בגרסת ליברמן, הביא להחלשה משמעותית של ראיות התביעה עד כי לא נותר בעיני עוד סיכוי סביר להרשעה".
ליברמן תיק בלארוס דין חשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד