ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

ליברמן: "אני לא חייב להתפטר"

איווט ליברמן הגיב להחלטה להגיש נגדו כתב אישום - ומודיע: "אקבל החלטה אם להתפטר בעצה אחת עם עורכי דין" • על ההחלטה: "נלך למשפט כמה שיותר מהר, ומה שיהיה יהיה"

אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90
אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90



"אני לא חייב להתפטר", כך מגיב הערב (ה') שר החוץ, אביגדור ליברמן, להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להעמידו לדין.

"לפי חוות דעת משפטית, אני לא חייב להתפטר, אבל בסופו של דבר אקבל את ההחלטה בעצה אחת עם עורכי דין", אמר.

בעבר התחייב להתפטר אם יוגש כתב אישום - והוא הסביר: "אז דובר על התיק הגדול".

הוא הוסיף: "נלך למשפט כמה שיותר מהר, ומה שיהיה יהיה, אך יש גם עניין ציבורי ופגיעה בציבור הבוחרים. אנחנו 40 יום לפני בחירות וחייבים לנצח בצורה הרבה יותר משכנעת מהבחירות הקודמות, ולכן ההחלטה הסופית תתקבל בעצה אחת לאחר קבלת חוות דעת מעורכי הדין ולפי שיקול של פגיעה או אי-פגיעה בציבור הבוחרים ואלמנטים של ממשלת מעבר".

עוד בנושא:
התיק המרכזי נסגר, נשאר רק מרמה והפרת אימונים

בהתייחס לחקירה אמר: "ב-2008 הייתי באופוזיציה ונסעתי בראש משלחת כח"כ לאירוע לרגל פתיחת אנדרטה בגטו מינסק עם קבוצה של ותיקי מלחמת עולם שנייה. תוך כדי האירוע ביקש השגריר לראות אותי. בתומי סברתי נושא מדיני. בא לחדר במלון ונתן מעטפה. פתחתי. בהתחלה לא הבנתי במה מדובר, ואז הבנתי ואמרתי, 'תפסיק לעשות שטויות'. קראתי את התוכן, זרקתי לאסלה והורדתי את המים.

"החקירה התחילה בשבוע השני של יולי 96'. הפכתי למנכ"ל משרד ראש הממשלה. הבאתי איתי צוות צעיר, נמרץ. ואז נפתחה חקירה ראשונה. מה שהיה מאז ועד היום זו חקירה אחת מתגלגלת".

השמאל דורש התפטרות

השמאל מאוחד בקריאה להתפטרותו.

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, קרא לליברמן להתפטר לאלתר מהממשלה. לדבריו, "לא ייתכן שאדם, שלדברי היועץ המשפטי לממשלה פגע מהותית בציבור ופעל בניגוד עניינים חמור מול חובותיו לציבור, ימשיך לכהן בממשלה ולייצג את ישראל בעולם".

גם מפלגת העבודה הודיעה כי על ליברמן להתפטר עוד היום.

"העבירות המיוחסות לו הן חמורות ביותר", נמסר, "והתנהגותו הן מההיבט הפלילי והן מההיבט המוסרי והציבורי סיכנה ועודה מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית ואת שלטון החוק.

"זאת בנוסף לכך שלכל ברור כי התיק בעבירות חמורות הרבה יותר, אשר בזכותן הפך ליברמן לאדם עשיר, נסגר הן בשל הכשלה מכוונת של החקירה והתשה של המשטרה והפרקליטות - והן בשל גרירת רגליים ורפיסות של היועץ המשפטי לממשלה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי בכוונתה לעתור לבג"ץ אם ליברמן לא יתפטר מתפקידו. "אעתור לבג"ץ ואכפה זאת עליו", אמרה גלאון. "בג"צ קבע כי על שר בממשלה לנהוג על פי כללי יושר ומוסר, אבל ליברמן הפגין שחיתות ובריונות ומעל באמון הציבור. השתלחויותיו בימים האחרונים נגד הקהילה האירופית, שנועדו להסיח את הדעת מכתב האישום נגדו, מעידות שכל יום נוסף שהוא מכהן בתפקידו גורם נזק בלתי הפיך למדינת ישראל".
ליברמן הליכוד ביתנו חקירה פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד