י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סקר ידיעות אחרונות: הליכוד יורד ל-35 מנדטים • סקר 'גיאוקטוגרפיה': בנט 16

הליכוד מאבד גובה? לפי סקר של מינה צמח עבור 'ידיעות' ו'גיאוקטוגרפיה' עבור 'סופהשבוע': הליכוד רק 35 • העבודה שומרת על כוחה • בנט מזנק • 'הישראלים', רשימת עולים חדשה, מפתיעה ב'ידיעות' עם 2 מנדטים • קדימה ועם שלם נעלמות • בן ארי מתנדנד • נתניהו: "החרדים - בקואליציה"

נפתלי בנט חוגג. צילום: פלאש90
נפתלי בנט חוגג. צילום: פלאש90



הליכוד-ביתנו מאבד גובה?

סקר חדש של מכון 'דחף', בראשות ד"ר מינה צמח, שנערך עבור העיתון 'ידיעות אחרונות' - עוד לפני ההודעה על הגשת כתב אישום נגד ליברמן – ומתפרסם הבוקר (ו), קובע כי רשימת הליכוד-ביתנו זוכה רק ל-35 מנדטים, ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם של המכון, שפורסם לפני שבועיים.

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי העבודה של שלי יחימוביץ' שומרת על כוחה - עם 19 מנדטים. לפי הסקר, 'התנועה' בראשות ציפי לבני זוכה ל-11 מנדטים (עלייה של שני מנדטים מהסקר הקודם), כמו הבית היהודי בראשות נפתלי בנט (עלייה של מנדט אחד) - מ-10 ל-11. גם ש"ס זוכה בסקר זה ל-11 מנדטים.

בסקר נרשמה גם הפתעה גדולה: רשימת 'הישראלים', מפלגת עולים - בראשה עומד דוד קון, מנחה פופולארי בערוץ 9, הפונה לקהל דוברי הרוסית בישראל, לאחר שליברמן זנח את הציבור הרוסי - עוברת לפי הסקר את אחוז החסימה וזוכה לשני מנדטים לפחות. לפי שעה לא ברור מי הם הגורמים העומדים מאחורי המפלגה ובאיזה צד של המפה הפוליטית תתמוך.

יתר התוצאות בסקר: יש עתיד של יאיר לפיד יורדת במנדט אחד מהסקר הקודם - מ-9 ל-8, יהדות התורה עולה במנדט אחד מהסקר הקודם - ל-6, מרצ יורדת ל-4 מנדטים מ-5 שקיבלה בסקר הקודם, חד"ש - 4 מנדטים, רע"מ-תע"ל - 4 מנדטים, ובל"ד - 3 מנדטים.

גם עוצמה לישראל של ד"ר מיכאל בן ארי זוכה, לפי סקר זה, לשני מנדטים ועוברת את אחוז החסימה.

מי שלא עוברות את אחוז החסימה, לפי הסקר, הן 'עם שלם' של חיים אמסלם וקדימה של שאול מופז.

לפי סקר זה, גוש הימין-חרדים מקבל 65 מנדטים.

הסקר נערך אתמול ושלשום בקרב מדגם מוגדל של 750 נשאלים.

סקר נוסף שפורסם הבוקר, אשר נערך על-ידי מכון 'גיאוקטוגרפיה' עבור העיתון החדש 'סופהשבוע' המופיע היום לראשונה בדוכנים, מציג כמה נתונים מפתיעים: הבית היהודי בראשות נפתלי בנט זוכה בסקר זה לנתון שיא של 16 מנדטים. גם מרצ מזנקת בסקר זה ל-6 מנדטים.

הליכוד זוכה ל-35 מנדטים בסקר, בדיוק כמו בסקר של מינה צמח - שבעה פחות מבסקר קודם של 'גיאוקרטוגרפיה'. העבודה זוכה ל-17 מנדטים, יש עתיד - 12, ש"ס עם 10 מנדטים, התנועה ויהדות התורה זוכות ל-6.5 מנדטים כל אחת.

רע"מ-תע"ל - 4 מנדטים, חד"ש - 4 מנדטים, ובל"ד - 3 מנדטים. כל יתר הרשימות אינן עוברות את אחוז החסימה.

גוש הימין-חרדים נהנה, לפי סקר זה, מרוב מוצק של 67 מנדטים.

נתניהו: "החרדים - בקואליציה"

סקר אחר, שפורסם היום בעיתון 'מעריב' ובוצע על-ידי מכון 'מאגר מוחות' בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, מראה כי רשימת הליכוד-ביתנו דווקא שומרת על כוחה בסקרים. לפי תוצאות סקר זה, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה הרשימה זוכה ל-38 מנדטים - עלייה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם של המכון שפורסם לפני שבועיים.

העבודה יורדת מ-22 מנדטים בסקר הקודם ל-20, ש"ס יורדת מ-14 בסקר הקודם ל-12, הבית היהודי של נפתלי בנט עולה מ-9 בסקר הקודם ל-11, התנועה של ציפי לפני זוכה ל-9 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד ל-8, יהדות התורה ל-6, ומרצ זוכה ל-3 מנדטים.

בסקר מוענקים 10 מנדטים לשלוש הרשימות הערביות - חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד - ללא פירוט ביניהן.

לפי סקר 'מאגר מוחות', קדימה, עם שלם ועוצמה לישראל של בן ארי לא עוברות את אחוז החסימה וזוכות למנדט אחד כל אחת.

לפי סקר זה, גוש הימין-חרדים מקבל 69 מנדטים. לגוש השמאל אין סיכוי לפי סקר זה להקים קואליציה, גם לא עם החרדים, אלא אם יצורפו גם המפלגות הערביות.

הסקר נערך בקרב 501 משיבים. טעות הדגימה בו היא 4.5%.

בתוך כך, אתר NRG מדווח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד להתבטאויות של חברי כנסת מהליכוד בדבר האפשרות להרכבת קואליציה ללא חרדים. נתניהו הבהיר בישיבת 'שרינו' של המפלגה בתחילת השבוע, כי הדברים אינם לפי רוח הליכוד, וכי איש מחברי הכנסת של המפלגה לא הוסמך להתבטא בנושא.

דברים שפורסמו בשמם של ח"כ זאב אלקין וח"כ ציפי חוטובלי שפורסמו בשבוע שעבר והשבוע, עוררו את התנגדותם של חלק מהשרים. השר סילבן שלום העלה את הנושא בישיבה, לאחר שהגדיר את הפרסומים כ"לא טובים לליכוד".

הוא הוסיף כי ללא המפלגות החרדיות אין לגוש הימין רוב להקמת קואליציה. "אם אנחנו לא מחויבים לחרדים, גם הם יכולים לראות את עצמם חופשיים ולא מחויבים אלינו", הסביר.

שלום ביקש להבין אם הדברים שנאמרו בנושא היו על דעתו של ראש הממשלה ונתניהו הבהיר את עמדתו הנחרצת: "החרדים - בקואליציה".
בחירות סקר הליכוד ביתנו העבודה מינה צמח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד