י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליברמן הפתיע: "מתפטר מתפקידי כשר החוץ וסגן ראש הממשלה"

יממה לאחר שהיועץ המשפטי הודיע על הכוונה להעמיד את שר החוץ לדין באשמת הפרת אמון, הפתיע יו"ר 'ישראל ביתנו' והודיע על התפטרותו מתפקידיו ונכונותו להסרת החסינות ולהעמדה בדין • יישאר במקום השני ברשימת הליכוד לכנסת • ככל הנראה ינסה להשיג עסקת טיעון עוד טרם הבחירות

אביגדור ליברמן. צילום ארכיון
אביגדור ליברמן. צילום ארכיון



חצי שעה לפני כניסת שבת, הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן - 24 שעות לאחר ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר מבלארוס - על כוונתו להתפטר מתפקידיו כשר חוץ וסגן ראש הממשלה, ולהסיר את חסינותו על מנת שיוכל לעמוד לדין.

ליברמן ציין כי קיבל את ההחלטה למרות שבהתייעצות עם עורכי דינו הובהר לו כי אינו חייב לנקוט בצעד כזה, ורמז גם כי הוא מקווה להגיע לעסקת טיעון עוד לפני הבחירות.

דני איילון ימלא את מקומו של ליברמן כשר החוץ עד הבחירות, עם זאת, ברשימת הליכוד ביתנו יישאר ליברמן במקום השני, והוא צפוי לקבל גם את תפקיד השר הבכיר בממשלה שתקום - אלא אם ייבצר ממנו, ואז יזכה בתפקיד המקום השני מטעם 'ישראל ביתנו' ברשימה - יאיר שמיר.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב ליברמן: "היום קיימתי ישיבות עם עורכי דיני ועם חברי מטה הבחירות. חוות הדעת המשפטית קובעת שאינני חייב, לאור נסיבות הענין ופרטי כתב האישום, להתפטר מתפקידי בממשלה".

"על אף שאני יודע שלא עברתי כל עבירה, אך מתוך רצון שלאחר שנים כה רבות בהן מתנהלים נגדי הליכים משפטיים, חקירות והאזנות אוכל לשים גם את הענין שנותר, שגם משפטנים בכירים ביותר סבורים שאין בו כל היבט פלילי, מאחוריי. החלטתי להתפטר מתפקידי כשר החוץ וסגן ראש הממשלה וכפי שהודעתי אתמול גם להסיר את חסינותי באופן מיידי, ולאחר 16 שנים בהן מתנהלות נגדי חקירות אוכל לסיים את הענין במהרה וללא עיכובים ולנקות את שמי באופן מוחלט".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו להודעה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר ליברמן ואמר לו כי הוא מאחל לו שיוכיח בהקדם את חפותו ויחזור במהרה לכהן בתפקיד בכיר בממשלה".

המערכת הפוליטית מגיבה:

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הביעה את שביעות רצונה על התפטרותו של אביגדור ליברמן. "מדובר במובן מאליו. מי שמוגש נגדו כתב אישום אסור שיוסיף לכהן ולו יום אחד כשליח ציבור. ליברמן פגע באופן חמור בשלטון החוק וחיבל באמון של הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה".

מ'התנועה', בראשות ציפי לבני, נמסר בתגובה להתפטרות ליברמן: "אביגדור ליברמן עשה את המעשה הנכון והנדרש, מקווים שיזכה להליך משפטי מהיר".
ליברמן התפטרות שר חוץ סגן ראש ממשלה העמדה לדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד