י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עסקת 'אופיס דיפו' בסכנה • מזרחי טפחות פנה לבית המשפט

האם עסקת מכירתה של רשת 'אופיס דיפו' לקבוצת משקיעים חרדים בניו יורק תוכשל על ידי בנק מזרחי טפחות? • לטענת גורמים בבנק המשקיעים לא מתכוונים להזרים מזומן

צילום ארכיון: יעקב נחומי
צילום ארכיון: יעקב נחומי

שבוע אחרי שנחתמה העסקה בין קבוצת משקיעים חרדים מניו-יורק לבין רמי שביט לרכישתה של רשת 'אופיס דיפו', מאיים בנק מזרחי טפחות להכשיל את העסקה, והוא פונה לבית המשפט המחוזי בבקשה לפירוק הרשת.

לפני כשבוע נחתמה העסקה למכירת הרשת לאבי מלכה, בעלי קבוצת מתאים לי, ולקבוצת חרדים מניו-יורק. המשקיעים התחייבו להזרים 30 מיליון שקל עם השלמת העסקה, ו-10 מיליון שקל נוספים על פי צרכי הרשת.

השלמת העסקה הצריכה את אישור רשת 'אופיס דיפו' העולמית - להפחתת התמלוגים שמשלמת לה הרשת הישראלית, וכן את אישור הספקים של הרשת. כעת, הבנק הוא הגורם היחיד שעומד כנגד ביצוע המכירה, לרבות העובדים, הספקים והרשת הבינלאומית.

דיון בבקשת מזרחי טפחות יתקיים מחר (א).

הבקשה, הנובעת ככל הנראה מחוב של 30 מיליון שקל, עלולה להכשיל את המהלך. יצוין כי בשבוע החולף הביעו גורמים בבנק אי שביעות רצון מאופן ביצוע העסקה.

אותם גורמים בבנק טענו כי תחילה הוצג בפניהם שלרשת יוזרמו כספים עם ביצוע הרכישה, ולאחר מכן התברר שהרוכשים מעוניינים להזרים לרשת סחורה ושירותים אחרים במקום כסף מזומן.

באם העסקה תצא לפועל, למורת רוחו של מנהלי הבנק ומגישי הבקשה, הרשת תישאר סגורה בשבת.
אופיס דיפו שבת מזרחי טפחות רכישה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד