ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליברמן הגיש התפטרות: "ניפרד זמנית. הכל גן עדן״

שר החוץ הגיש הבוקר מכתב התפטרות: "אני מניח שהפעם ההפסקה תהיה קצרה ביותר. כמו שאתם יודעים אני לא מוטרד באופן אישי, אין לי שום דאגה"

ליברמן לאחר הודעת היועץ המשפטי
ליברמן לאחר הודעת היועץ המשפטי

אביגדור ליברמן הגיש הבוקר (א) לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב התפטרות מתפקידו כשר החוץ. זאת בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להגיש נגדו כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר בבלארוס.

לפני ישיבת הממשלה השבועית אמר ליברמן לעיתונאים: ״ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום שלישי ב-10 בבוקר. זו באמת הייתה תקופה מרתקת ביותר במשרד החוץ, אני נפרד באופן זמני, אני מניח שהפעם ההפסקה תהיה קצרה ביותר. כמו שאתם יודעים אני לא מוטרד באופן אישי, אין לי שום דאגה. הכל גן עדן״.

ליברמן צירף גם בקשה רשמית להסרת חסינותו מהכנסת.

ההתפטרות, שתכלול גם את התפטרות סגנו, דני אילון, ותיכנס לתוקף בתוך 48 שעות, אינה כוללת התפטרות מתפקיד ח"כ וממספר 2 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה.

מי שעתיד למלא את מקומו של ליברמן בתפקיד הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

דקות אחדות לפני כניסת השבת, הודיע ליברמן באמצעות דף הפייסבוק שלו, כי החליט להתפטר מתפקידו כשר החוץ, בעקבות הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר מבלרוס, תוך האשמתו במרמה והפרת אמונים. עד אז עמד ליברמן על דעתו, לפיה לא מוטלת עליו החובה להתפטר באשר מדובר בתיק קטן, וכי כאשר הכריז כי אם יוגש נגדו כתב אישום יתפטר מיידית מתפקידו, התכוון לתיק המרכזי, זה שנסגר מחוסר ראיות.

ובכל זאת ביום שישי, לאחר שהתייעץ עם עורכי דינו, החליט להתפטר, תוך בקשה מהפרקליטות לזרז את המשפט נגדו ולמצות אותו עוד לפני הבחירות.

"לאחר שנים כה רבות בהן מתנהלים נגדי הליכים משפטיים, חקירות והאזנות אוכל לשים גם את העניין שנותר, שגם משפטנים בכירים ביותר סבורים שאין בו כל היבט פלילי, מאחוריי, החלטתי להתפטר מתפקידי", הסביר ליברמן את התפטרותו, תוך שהוא מדגיש כי חוות דעת משפטיות העלו כי לא חלה עליו כל חובה משפטית להתפטר.

לדברי עורך דינו של ליברמן, עו"ד נתי שמחוני, ההתפטרות תסיר כל מכשול שימנע ממנו להתמודד בבחירות הקרובות, מה גם ששר החוץ אינו שולל אפשרות לחתום על הסדר טיעון, להודות בביצוע העבירה, להשלים עם הרשעה פלילית, אך כזו שאין עמה קלון ושאינה מונעת ממנו קבלת תפקיד של שר. "דלתנו פתוחה להסדר", אמר שמחוני.

לעומת זאת ליברמן אמר הבוקר, בהתייחס לדיווחים על כוונתו להגיע להסדר טיעון: ״אני מאוד מקווה שזה יהיה תהליך מהיר. אני קורא עיתונים ומקבל הרבה פרטים. הכוונה היא לא לעסקת טיעון, אלא להגיע לבית משפט. זו הדרך הנכונה והראויה, וצריך לוודא שזה יהיה בתהליך מהיר".

היעדר קלון והיעדר מאסר בפועל יפתחו בפניו את האפשרות לכהן כשר בממשלה הבאה.

יחד עם זאת, יש הטוענים כי הסיבה האמיתית להתפטרות היא החשש מפני העתירה שהגישה ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ, לבג"ץ בדרישה להורות לנתניהו לפטר אותו מתפקידו. תקדים אריה דרעי, בשעתו, תולה בחלל וליברמן ועורכי דינו מכירים אותו. בשעתו הורה בג"ץ לראש הממשלה דאז יצחק רבין לפטר את שר הפנים אריה דרעי בשל כתב האישום שהוגש נגדו. הגם שמדובר בשני תיקים שונים, במקרה של ליברמן תיק קל יחסית, ברור שהוא מעדיף להתפטר מיוזמתו מאשר להיקלע לסיטואציה בה אינו שולט במצב ונתניהו נאלץ לפטרו.
אביגדור ליברמן התפטרות בנימין נתניהו שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד