י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"גילינו את הילד היהודי, ומיד בודדנו את גופתו"

מתנדבי 'חסד של אמת' מספרים: "גופות של ילדים היו מוטלות בכיתה שהרצפה שלה נראתה כמו בריכה של דם" • "אימו של נוח פוזנר בן ה-6 עזרה לנו בזיהוי גופתו"

נוח פוזנר ז"ל
נוח פוזנר ז"ל



"קבלנו הודעה על רצח המוני בבית-ספר. זה אמנם בית-ספר לא יהודי, אבל ידוע שהרבה ילדים יהודיים לומדים בבתי ספר ממלכתיים, אז מיהרנו לזירת הרצח", מספר ג'ייקוב נובקס, מתנדב
בארגון 'חסד של אמת' במדינת קונטיקט, שהגיע ביום שישי אל בית הספר 'סנדי הוק' שבעיירה ניוטאון, מיד לאחר הדיווח על הטבח המחריד שהתחולל בו - במהלכו נרצחו 27 בני אדם, מתוכם 20 ילדים, כולם תלמידי כיתה א' בגילאי שש עד שבע, ושש מעובדות בית הספר.

"היתה שם אנדרלמוסיה נוראה. אי-אפשר לתאר את מה שהלך שם. גופות של ילדים מוטלות בכיתה שהרצפה שלה נראתה כמו בריכת דם, הורים היסטריים, ילדים מבוהלים. אבל לשבחם של השלטונות יאמר שלמרות הפאניקה והבלבול, הם השתלטו מהר מאוד על המקרה, מיינו את הפצועים ואת המתים והחלו עוד במקום בזיהוי שמות הילדים.

"אנחנו מיהרנו להתחקות אחר שמות הנרצחים, וגילינו מיד את שמו של ילד יהודי בן 6 - נח פוזנר ז"ל. מיד בודדנו את גופתו. אימו, שהגיעה לזירת הטבח, עזרה לנו בזיהוי גופתו, ומיד דאגנו למנוע בזיון המת. האימא, כמובן, היתה היסטרית. ניסינו לעזור לה. שתי בנות נוספות שלה לומדות אף הן בבית הספר, אך בדרך נס ניצלו", מספר נובקס.

חברים מהקהילה היהודית בקונטיקט שהו עם המשפחה במהלך השבת. מועד הלוויה של נוח נקבע ראשון מבין הנרצחים והיא תתקיים היום, יום ראשון.

הוריהם של הילדים שנהרגו בטבח העידו, כי בחרו לגדל את ילדיהם בעיירה השקטה בקונטיקט, על מנת להעניק להם חיים טובים ובטוחים. כך, למשל, משפחתו של נח פוזנר החליטה לעקור מברוקלין שבניו-יורק, רובע בו מתרחשים אירועים פליליים רבים, לקונטיקט השקטה - בדיוק מסיבה זו.

"הם עזבו את ניו יורק בשביל הביטחון והחינוך", סיפר דודו של נח, ארתור פוזנר, לעיתון 'ניוזדיי'. לדבריו, אחיינו היה "מאוד מאוד בוגר, כשהייתי בגילו לא הייתי כזה. הוא גודל לתפארת והיה מאוד חכם".

פוזנר סיפר כי לאחיינו יש אחות תאומה בגילו, ואחות נוספת בת 8, אשר למדו שתיהן בבית הספר.

בתוך כך, בעוד ארצות-הברית כולה מתאבלת על קורבנות הטבח המחריד, פרסם אביו של הרוצח - אדם לנזה, הודעה לעיתונות: "אנו מזדהים עם המשפחות והחברים שאיבדו את אהוביהם, ועם כל מי שנפגע באירוע. משפחתנו מתאבלת יחד עם כל מי שהושפע מהטרגדיה הנוראה הזאת. אין מילים שיכולות לתאר כמה אנו שבורי לב.

"בשלב זה אנו מתקשים להאמין למה שאירע. אנחנו מנסים למצוא את התשובות לכל השאלות - שאותן גם אנחנו שואלים. כרגע אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות אכיפת החוק, וכך גם נמשיך לפעול. כמו רבים מכם - גם אנחנו עצובים מאוד, אך מנסים למצוא היגיון בדברים שקרו".

ביקורת על 'סאטרדיי הארלד': נהג בחוסר רגישות

העיתון 'סאטרדיי הארלד' האמריקני ספג היום (א) ביקורת קשה עקב חוסר רגישות שגילה: העיתון פרסם ידיעה אודות הטבח שהתרחש בבית הספר היסודי בניוטאון, ובסמוך לה - פרסומת גדולה על מבצע מיוחד לרגל חג המולד: קניית מבחר כלי נשק.

בעקבות ביקורת קשה שהופנתה ברשת האינטרנט כלפי העיתון, פרסמו עורכיו התנצלות.

"בעיתוננו הופיעה פרסומת לכלי נשק ליד הסיפורים והתמונות על המקרה הטרגי של טבח התלמידים בקונטיקט", כתבו עורכי העיתון. "אנו מבטיחים לכם כי פרסום המודעה לא נעשה בכוונת העיתון או בכוונת המפרסם.

"את המודעות בדרך כלל ממקמים בעמודי העיתון מספר ימים לפני שהעיתון מגיע לסף דלתותיכם", טענו העורכים. "במקרה זה, מיקום הפרסומת המדוברת הוחלט עוד בבוקרו של יום חמישי - לפני שבוצע הטבח.

"אף על פי כן, עורכי וכתבי העיתון הרבים שעסקו בסיקור האירוע בניוטאון היו צריכים לשים לב לעיוות שבפרסום מודעה על כלי נשק סמוך לתמונות המחרידות שתיעדו את הרצח. כולנו עשינו טעות נוראה ואנחנו מתנצלים על כך", נכתב בהודעת ההתנצלות.

עורכי העיתון חתמו את הודעתם במילים: "אנא היו בטוחים כי העיתון ימשיך לשקף עבורכם את המציאות בתבונה וברגישות כלפי קהל קוראינו".



העיתון. צילום: חדשות 2


טבח קונטיקט ניוטאון נוח פוזנר בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד