כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

לקראת המשפט • יום תפילה נגד "איסור מציצה בפה"

תפילות בניו-יורק לקראת דיון בבית משפט בעתירה נגד החלטת עיריית ניו-יורק להטיל מגבלות על מנהג 'המציצה בפה' • בד"צ 'העדה החרדית' קורא להצטרף לתפילות

צילום: אתר חב"ד שטורעם נט
צילום: אתר חב"ד שטורעם נט

ביום שלישי הקרוב יתקיים בבית משפט בניו-יורק דיון בעתירה שהגישו ארגונים חרדיים נגד החלטת מועצת עיריית ניו-יורק להגביל את הליך 'המציצה בפה' בטקס ברית מילה. בעקבות כך, יתכנסו היום (א') בבתי המדרש ברחבי העיר, כדי לשאת בתפילה לביטול הגזירה.

בימים האחרונים נתלו מודעות בשכונות החרדיות של ברוקלין הקוראות להתפלל נגד הגזירה. 'העדה החרדית' יצאה בקריאה מיוחדת, להצטרף ליום התפילה גם בארץ-הקודש.

"להעביר רוע הגזירה", קראה כותרת המודעה, החתומה על-ידי ראשי בד"צ 'העדה החרדית', הגר"יט וייס והגר"מ שטרנבוך. "זעקת בני ישראל יושבי מדינת ניו-יארק באה אלינו כאשר ראש העיר החליט לעקור חלק ממצוות המילה על ידי איסור מציצה בפה כמקובל מדור לדור. אשר על כן, עת צרה היא ליעקב וצריכים להרבות בתפילה ותחנונים".

העתירה הוגשה לפני חודשיים על-ידי שלושה ארגונים יהודים - בהם 'אגו"י של אמריקה' - ושלושה מוהלים, ושותפים לה כל החוגים החרדיים בניו-יורק.

לפי החלטת עיריית ניו יורק, על כל מוהל להחתים את ההורים על טופס מיוחד לפני ביצוע 'מציצה בפה' בברית מילה. מטרת התקנה החדשה, לפי מחלקת הבריאות של העירייה, היא למנוע הדבקה במחלות, והיא קודמה על-ידי ראש העיר מייקל בלומברג, לאחר שהתברר כי בין השנים 2004-2011 נדבקו לפחות 11 תינוקות בהרפס בעקבות המציצה בפה. שניים מתינוקות נפטרו ושניים נוספים סבלו מנזק מוחי.

המוהלים והארגונים היהודיים טוענים, כי התקנה החדשה של העירייה היא 'בלתי חוקתית' ופוגעת בחופש הדת. לדבריהם, המחקר שהוביל לחקיקת התקנה מוגבל ומלא פגמים, ואין להסתמך עליו בנושא רגיש ומשמעותי שכזה.

מנגד, נציב הבריאות של העיר טען בעבר: "העירייה צריכה להגן על תושביה, וחשוב שההורים ידעו את הסיכונים הכרוכים בהליך שכזה".
העדה החרדית ברית מילה מציצה שבפה ארצות הברית גזירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד