י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסמכים: פולארד לא התבקש להעביר מידע על ארה"ב

רפי איתן ביקש מפולארד להשיג מידע 'מלוכלך' על אישים ישראליים, אך מפעילו הישיר של המרגל הישראלי הורה לו: תתמקד באיסוף מידע על ארצות ערב וברית המועצות

יונתן פולארד
יונתן פולארד

מסמכים חדשים בעניינו של המרגל יונתן פולארד, חושפים כי מפעיליו ביקשו ממנו שיעביר מידע מודיעיני על פעילות גרעינית, צבאית וטכנית של מדינות ערב, פקיסטן וברית המועצות - ולא מידע על ארצות-הברית.

את המסמכים חשף הארכיון האמריקני לביטחון לאומי. לפי המסמכים, פולארד נתבקש להעביר בין השאר מידע על כלי טיסה סוריים ועל מערך התקשורת שלהם, על תוכנית הטילים המצרית ועל מערכות סובייטיות להגנה אווירית.

המודיעין הישראלי היה מעוניין להשיג במיוחד מדריך טכני, שהיה חיוני לצורך האזנה ליועצים סובייטים בסוריה.

המסמך האמריקני מציין איך מפעילו הישיר של פולארד, יוסי יגור, הורה לו להתעלם מבקשות של רפי איתן, ראש לשכת קשרי מדע באותה עת, להעביר לו פרטים אישיים ו"לכלוכים" על אישים ישראלים בכירים.

יגור אמר לפולארד כי איסוף מידע מסוג זה יוביל לביטול מבצע הריגול. חלק מהמידע שהועבר סייע בפעולה הישראלית בתוניסיה לחיסול ראש הזרוע הצבאית של אש"ף, אבו ג'יהאד.

המסמכים שנחשפו מחזקים את דבריהם של בכירים אמריקנים רבים, הטוענים כי עונשו של פולארד הוא חסר פרופורציה, מאחר שהריגול שלו לא נועד לפגוע בביטחונה של ארה"ב, אלא לסייע לישראל להתגונן.

אסתר פולארד, רעייתו של ג'ונתן, אמרה בתגובה: "ג'ונתן לא צריך להיות עוד שנייה אחת בכלא אחרי שחרור המסמך הסודי הזה".
יונתן פולארד ארצות הברית CIA מידע ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד