י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ב'יהדות התורה' עסוקים בעימות: מי ינהל את הקמפיין?

יום הבחירות קרב? ביהדות התורה עסוקים במאבק החשוב באמת: מי ינהל את קמפיין הרשימה • אייכלר: "אם לא יהיו לנו 7 מנדטים - ישאירו אותנו באופוזיציה"

סיעת יהדות התורה. צילום: פלאש90
סיעת יהדות התורה. צילום: פלאש90



רשימת 'יהדות התורה', חנכה הערב (א), את משרדיה החדשים באור יהודה.

אל האירוע הגיעו שבעת החברים ברשימה לכנסת, ואיתם גם ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן ומ"מ ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס.

הפגישה, צריך לומר, התנהלה באחדות מלאה, בלי דריכה על יבלות או דיון בנושאים בוערים כדוגמת הרוטציה על המקום השישי וכדומה.

ברקע קיימת מתיחות באשר לזהותו של משרד הפרסום שילווה את קמפיין התנועה, קמפיין שעדיין לא החל - למרות שהבחירות תיערכנה בעוד פחות מחודש ומחצה.

לא שהדבר חריג: יהדות התורה מורגלת בקמפיינים שהחלו רגע לפני הרגע האחרון, מה עוד שהפעם גם הליכוד עוד לא הסתער ברצינות עם הקמפיין שלו.

למען האמת, כל עוד המריבות אינן על תפקיד היו"ר ומסתכמות במחצית הקדנציה לאיש זה או אחר, עדיין קל לגשר על הפערים ולהתחיל לעבוד באחדות.

ביום חמישי האחרון נערכה פגישה אליה הגיעו נציגי משרדי הפרסום השונים שהגיעו אל קו הגמר ונחשבים כמועמדים להריץ את קמפיין המפלגה.

בין המציגים היו משרדי הפרסום בולטון-פוטנציאל, תוצאות אפקטיביות ובראשית (מוטי קוטיינר).

בשיחה עם אחד מבכירי המפלגה נאמר לי כי לכאורה בולטון-פוטנציאל הציג תוצאות מרשימות יותר.

אלא שב'תוצאות' טוענים כי הופתעו מכך שציפו מהם להציג מצגת ו/או פרזנטציה. כשפנו אליהם, רק יום קודם לפגישה, אמרו להם כי מדובר בפגישת היכרות ראשונית, הם לא חלמו כי יש מי שישלוף חומר מוכן ומושקע.

במטה החדש צילום: במטה החדש
במטה החדש


האמנם 'עניינית'?

כך או כך, קודקודי יהדות התורה מבהירים כי שום דבר עדיין לא סגור וכי הדברים עדיין נבדקים. "הכול יישקל עניינית", הם מבטיחים.

רשמנו לעצמנו.

מאחורי הקלעים, אין זה סוד, ניטש ויכוח (המילה מאבק חריפה מדי), בין הפלג הליטאי לפלג החסידי, בנושא:

בעוד הראשון היה שמח לראות את משרדו של שעיה איצקוביץ (תוצאות) מנהל את הקמפיין, הרי שהפלג החסידי היה מעוניין ב'פוטנציאל'.

באופן רשמי איש מהצדדים אינו מודה בכך, והקו הרשמי הוא שהכול יישקל עניינית.

אגב, הסכום אותו יקבל המשרד המאושר אינו גבוה במיוחד ועומד סביב המאה-מאה וחמישים אלף שקלים. לא כולל קופונים נגזרים מהתקשורת, את זה 'מארגנת' לעצמה המפלגה בכוחות עצמה.

למעשה, כל עוד לא נבחר משרד, הקמפיין אינו יכול להיות מתוכנן, כך שכל מה ששמעתם על הקמפיין של ש"ס עם הכיפות והביבי-ליברמן – ביהדות התורה עדיין לא התחילו לגרד את הראשים במחשבה תחילה.

ובכל זאת, קשה שלא לפרגן על ההתקדמות. כולם ב-י-ח-ד בחרו מטה, כולם ב-י-ח-ד הגיעו היום אל הישיבה הראשונה, ובסיעה בת חמשת החברים בה כל חבר מיני-סיעה זו בהחלט סיבה טובה למסיבה.



וגם נושא הגיוס עמד על הפרק

הויכוחים בתוך חדר הישיבות, נסובו בעיקר על חלוקת התקציב, ופחות על נושא משרד הפרסום, החשוב יותר למנהלי הקמפיין השונים - ופחות לחברי הכנסת. על חלוקת התקציב - דיברו גם דיברו.

ובכל זאת, ביוזמתו של יו"ר הסיעה ישראל אייכלר, הייתה גם שיחה בנושא רציני יותר, נושא הגיוס.

״כל אם יהודיה יודעת כי גזירת הגיוס לצבא של בני הישיבות והמלחמה נגד החינוך היהודי, רובצים לפתח ביתה. יש לנו ציבור של הורים מודאגים לחינוך ילדיהם המונה לפחות שבעה מנדטים ויותר. הם רוצים להצביע בבחירות להצלת הדורות. אם לא נצליח להביא אותם לקלפי, זאת תהיה רשלנות שלנו ומי יתן את הדין על כך?

"לפיד וליבני חותרים לקואליציה, ואם לא יהיה לנו 7 מנדטים - ישאירו אותנו באופוזיציה ויחסמו כל חקיקה להסדר 'תורתו אומנותו'. אחר כך נהיה מן הצועקים על לשעבר. לכן אסור להסתפק במנדט השישי, ועלינו לפעול להכנסת המנדט השביעי. לפי המתח הקיים בציבור שלנו לנוכח גזירות המשטר החילוני, גם המנדט השמיני אינו חלום. הכל תלוי בנו, ואם לא נצליח זה יהיה באשמתנו בלבד.

"הציבור מוכן. גדולי התורה מוכנים לעשות הכל להצלחת הבחירות, עכשיו ההצלחה או האשמה תהיה תלויה רק בהשתדלות שלנו. סוס מוכן ליום מלחמה ולה' התשועה", דברי אייכלר.

בתקווה שאכן כל הציבור מוכן.
יהדות התורה אגודה דגל פרסום קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד