י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אורלי מעצבת לך חלום: והפעם עם חדר שאינו מנוצל

אורלי ממשיכה עם הפרויקט המיוחד: אתן מפנות שאלות - אורלי מעצבת עבורכן • והפעם: מעשה במרפסת מטבח שאינה מנוצלת כהלכה • אז מה עושים? • הופכים לפינת אוכל? לחדר משחקים? • פתרון מנצח

אורלי מעצבת לך חלום: והפעם עם חדר שאינו מנוצל



והרי שאלתה של הגולשת נחמי צרפתי:

"יש לי מרפסת של מטבח בגודל כמעט חדר, שהוא ממש לא מנוצל כראוי ודי קשה לי לתכנן אותו. חצי מהחדר גג שקוף (סוכה) וחצי סגור. הריצוף פרקט. את החלק הנוסף, במידות 181X178, הפכתי למין מחסן מאולתר של כדי מי עדן וארון של דברי ספורט וכו', ואני לא השתמש בו. הדלת של החלק הזה היא מזכוכית (בכוונה, כדי שיכנס אור) ואפשר לוותר עליה.

חשבתי בחלק של הסוכה ליצור פינת אוכל מעניינת, ובחלק השני ספרייה שתשמש גם לילדים (5,8,10) לקצת משחקים (יש להם הרבה בחדרים שלהם), וגם לבעלי לחלק מהספרים שלו, למחשב, מסמכים ועבודה שלו, ושאוכל סוף סוף להנות מהמטרז' המיותר״.

אורלי מייעצת

הנה המצב הקיים:



הנה הצעתי לך:



פירוט ההצעה:

ליד החלון הגדול, בצד שמאל בשרטוט, נמקם את פינת האוכל. אני מציעה לבנות ספסל לאורך החלון , שעליו ניתן לשבת. ספסל כזה מוסיף לאווירה וליחוד של החדר. את פנים הספסל אפשר לנצל לאחסון – יש שם המון מקום! – ועליו אפשר לשים כריות צבעוניות ויפות.

הנה דוגמה לספסל כזה:



על החלון הייתי מתקינה ווילון נעים, כדי לעזור וליצור לחדר פרופורציות נעימות יותר – וגם כדי לא לראות כל היום את תריסי הפלסטיק!

בהתאם למידות החדר המלבני, אני ממליצה על שלחן מלבני גדול ויפה. בשרטוט השולחן הוא במידות 90X180. כדאי לקנות שולחן שניתן להארכה!



פינת ספרייה ומשחקים לילדים, עם שטיח גדול וצבעוני. הפינה יכולה להראות כך:



ב"חלק הנוסף" הייתי בכל מקרה סוגרת את דלת המעבר, וכך יוצרת שטח בעל ערך – לא רק מחסן. כדי לקבל את האור הנעים, המגיע כרגע דרך הדלת, אפשר להתקין חלון. כך תקבלו פינת עבודה מושלמת לבעלך.

הנה פינה דומה שאני עיצבתי:



הקפידו לבחור ריהוט, ריפודים, ווילונות ושטיחים שיצרו אווירה חמה. אם אתם זקוקים להכוונה נוספת, אל תהססו לפנות ליעוץ מקצועי.

כך תקבלו תוספת מקסימה, שימושית ויפה לדירתכם.

כל הדוגמאות בכתבה הן מפרויקטים של אורלי ערן

למשלוח שאלות נוספות לאורלי: [email protected]

אורלי ערן עיצוב חדר ניצול יעוץ מקצועי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד