י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר: 70 אחוז לליכוד ביתנו בקרב העולים; לפיד צולל

סקר מאגר מוחות: הליכוד ביתנו זוכה לתמיכה גורפת בקרב העולים • מפלה ללפיד: רק כאחוז יצביעו ליש עתיד • 80 אחוז בטוחים: המשטרה והפרקליטות רודפים את ליברמן

רדיפה. ליברמן. צילום: פלאש90
רדיפה. ליברמן. צילום: פלאש90



מפלגת הליכוד ביתנו ממשיכה להוביל באופן ניכר ברחוב הרוסי. כך עולה מסקר שביצע מכון 'מאגר מוחות' עבור אתר החדשות בשפה הרוסית 'יזרוס'.

מהסקר עולה, כי הרשימה המאוחדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ המתפטר אביגדור ליברמן גורפת 70% מהקולות של יוצאי חבר העמים לשעבר.

התמיכה במפלגת השלטון בקרב יוצאי חבר העמים לשעבר, שעלו אחרי 1989 - עלתה, לאחר שבסקר דומה שבוצע לפני כשבועיים קיבלה מפלגת הליכוד ביתנו 68% מהקולות.

מהסקר עולה עוד, כי רוב מוחלט של העולים - כ-80 אחוזים - בטוחים כי המשטרה והפרקליטות רודפים את אביגדור ליברמן ממניעים אישיים או פוליטיים. שיעור דומה אמרו כי העמדתו לדין של ליברמן לא תשפיע על בחירתם.

התנועה בראשות ציפי לבני הגיעה למקום השני בסקר החדש, ושיעור התמיכה בה עומד על 8%, לעומת 9% בסקר הקודם.

אחריה הבית היהודי עם 7%.

מפלגת העבודה מדורגת רביעית ברחוב הרוסי, ושיעור התמיכה בה הוא 6%.

מי שרשמה התרסקות בסקר היא מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, שתלתה תקוות רבות בקול הרוסי. לפני כחודש וחצי ניבאו הסקרים, כי קרוב ל-10 אחוזים מהעולים יצביעו ללפיד. אך בשבוע שעבר ירד שיעור התמיכה לארבעה אחוזים. מהסקר הנוכחי עולה כי רק כאחוז מהעולים אכן יתמכו במפלגה.

ביש עתיד העריכו בתחילה כי הקול הרוסי יביא להם מספר מנדטים, בשל האכזבה מאי קיום הבטחותיה של ישראל ביתנו בנושאים האזרחיים. המפלגה פתחה בקמפיין במגזר, תוך שימוש במשרד יחסי ציבור המתמחה בדוברי רוסית - בינתיים ללא הצלחה.

הסקר הקיף 533 נשאלים, שעלו מברית המועצות לשעבר אחרי 1989 והנם מעל לגיל 18.
בחירות הליכוד ביתנו עולים סקר יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד