ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מאבק חדש לש"ס? ליברמן ובנט רוצים את משרד השיכון

ליברמן בטוח שיצליח לפתור את משבר הדיור תוך שנתיים • השיטה: איחוד תיקי האוצר, השיכון והפנים • אבל בנט רוצה גם • ומה הגיב אריאל אטיאס? • צפו בבנט ואטיאס

מאבק חדש לש"ס? ליברמן ובנט רוצים את משרד השיכון



כאילו לא די לה לתנועת ש"ס בבעיות הפנימיות שיצרה ההנהגה המשולשת, כאילו אינה סובלת מספיק מהמתקפות שמשגרות לעברה המפלגות הקיקיוניות 'עם שלם' ו'כח להשפיע', שעוד עלולות 'לעקוץ' לה מנדט או שניים, קפץ עליה בימים האחרונים גם רוגזו של נפתלי בנט, מנהיג 'הבית היהודי' שדוהר בסקרים.

השבוע, בראיון לערוץ 2, תקף בנט את ש"ס במילים קשות: "יש מפלגות ששואלות איפה הכסף. אנחנו שואלים איפה הערכים?" אמר בנט, והבהיר היטב למי כוונתו: "הליכוד ויתר בהרבה דברים, כמו למשל בהעברת כל שירותי הדת במדינת ישראל לידיים חרדיות. זה אסון גדול. אני כשהתחתנתי עם גילת אשתי, לפני 13 שנה, הגענו לרבנות ירושלים, בארבעים דקות המיוחדות האלו, ש"סניק אחד ניסה לשכנע אותנו להצביע ש"ס. זה חילול השם! זה דבר איום ונורא! ומי מוותר בכל הדברים הללו? הליכוד".

נפתלי בנט תוקף את ש"ס בערוץ 2 • צפו


גם בנושא הדיור, ציפור הנפש של ש"ס בכלל, ושל שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בפרט, נגע בנט: "אני מאמין שאפשר בטווח זמן מיידי של כמה חודשים להגיע למהלך שיוריד את מחירי הדיור. אבל! צריך להוציא את משרד השיכון והפנים מהידיים של ש"ס, לא כי הם אנשים רעים, אלא כי הם דואגים לסקטורים שלהם".

את דבריו אמר בנט שבוע לאחר שמועמדת מפלגתו, אילת שקד, הצהירה כי 'הבית היהודי' ידרוש את תיק השיכון. "כל המערכות במדינה עברו לידיים חרדיות", אמר בנט, "פנים, שיכון, כולל מערך הגיור. היום אי-אפשר להתגייר בצורה סבירה".

בכך הצטרף בנט למירוץ אחר התיק שהפך לפתע למבוקש - תיק הבינוי והשיכון.

עוד בנושא:
הבית היהודי: "רוצים את תיקי השיכון והפנים"

שכן, בנט אינו הראשון מחוץ לתנועת ש"ס החושק בתיק. בשבוע האחרון התפרסמו ב'פורבס' ובעיתון החדש של פליטי מעריב - 'סופהשבוע' כתבות על תוכניתו של אביגדור ליברמן, לאחד את תיקי האוצר, הפנים והשיכון לתיק מרכזי אחד, שיהיה כמובן בשליטת מפלגתו.

ליברמן יודע, כי אם יצליח לפתור את משבר הדיור בישראל, הוא ירשום לזכותו הישג עצום. הוא עצמו משוכנע כי יוכל לעשות זאת תוך שנתיים - בתנאי שיקבל את המפתחות הנדרשים לכך, הכוללים לטעמו שליטה בשלושת התיקים הללו.

כך הופך, אפוא, המירוץ אחר תיק השיכון למשולש, כאשר מלבד אריאל אטיאס מש"ס המחזיק בתיק, ינסו להשיגו גם ליברמן ובנט.



אטיאס: "יודעים מי זה הסקטור שלנו? העם"

בש"ס לא נשארו חייבים לדברים של נפתלי בנט. מי ששוגר להגיב הוא 'איש התקשורת' הרהוט של המפלגה, השר אריאל אטיאס. אמש, במסיבת חנוכה בהיכל התרבות ביהוד, דיבר אטיאס על שאיפת מפלגת 'הבית היהודי' לקבל לידיה את תיק הבינוי והשיכון.

אטיאס נמנע מלהזכיר במפורש את שם המפלגה, אך התייחס באופן קונקרטי לדברי בנט: "אף אחד לא יגיד לנו שאנחנו סקטוריאליים. אתם יודעים מי זה הסקטור שלנו? העם זה הסקטור שלנו. יש כאלה שאומרים שהם לא רוצים שה'סקטוריאליים' ינהלו את משרד הבינוי והשיכון. הם רוצים שהסקטור הקטן שלהם ינהל את משרד הבינוי והשיכון. אנחנו אומרים: כל העם הוא הסקטור שלנו, יהוד, אור יהודה, רמלה, כל המקומות שאנחנו פועלים בהם בשביל מי שאין להם".

אטיאס מגיב לנפתלי בנט • צפו


אטיאס התייחס באופן ספציפי למהפכת ההתחדשות העירונית שעוברת על יהוד - שהמודל שלה היווה השראה עבור כל המדינה. לדבריו, ההליך המואץ של 'פינוי-בינוי' העובר על העיר, הוא המוצא של השכבות החלשות ממצבן.

"אנשים עם דירה ישנה של 60-70 מ"ר מקבלים דירה חדשה של עד 150 מ"ר", סיפר אטיאס. "איך אנחנו יכולים לעזור לאלה שאין להם? הקרקע היא של המדינה, היא לא של אף אחד אחר, היא לא של הממשלה או של משרד האוצר. הקרקע לא נועדה לשרת את הרווחים, היא נועדה לשרת את האזרחים.

"הדרך לשרת את האזרחים היא לתת להם את היכולת לצמוח ולעלות. ברגע שמחזקים את החלשים - כל החברה מתחזקת. אבל אם חס ושלום יש פערים, והחלשים נהיים עוד יותר חלשים, והחזקים נהיים עוד יותר חזקים - הפער הזה הוא בלתי נסבל".
הבית היהודי ש''ס משרד הבינוי והשיכון בנט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד