י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי 12 שנה: התינוק שנפצע קשה - חוגג בר מצוה

"קיבלנו אותו במתנה. רק היום אנחנו מבינים באיזה מצב קשה הוא היה ואיזה תהליך ארוך עבר" • אריאל ירד, שנפצע לפני 12 שנה מפגיעת פצמ"ר, משתקם ומודה לאלוקים

אריאל יחד עם אביו. צילום: אלי"ן
אריאל יחד עם אביו. צילום: אלי"ן



12 שנים חלפו מאז נפצע אריאל ירד, פצצת מרגמה שנפלה בחצר ביתו - גרמה לו לפציעה קשה, שעד היום הוא מתאושש ממנה. הבוקר (ב) עלה אריאל לתורה בבית ספרו, לאחר שאתמול חגג את שמחת 'בר המצוה' עם בני משפחתו וחבריו, ואף ניצל את ההזדמנות להודות על הנס.

את הפציעה ספג אריאל באחד מימיה הראשונים של אינתיפאדת אל-אקצה, שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר היישוב עצמונה, בו התגוררה משפחת ירד. אריאל, שהיה בן שנה ושלושה חודשים, ישב בחצר ביתו ושיחק להנאתו.

אחת מהפצצות נחתה במקום, רסיסים חדרו לגופו של אריאל, שנפגע באורח קשה ופונה לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע. מאוחר יותר התברר כי אחד מהרסיסים חצה את מוחו משמאל לימין, וגרם לדימום קשה שלחץ על תאי המוח. בבית החולים הוא עבר החייאה מלאה, כאשר הרופאים לא נתנו לו סיכויים רבים לחיות, וטענו בפני ההורים כי גם אכן ישרוד את הפציעה, הוא יישאר צמח לכל חייו.

הוריו של אריאל לא הרימו ידיים, והאמינו כי בזכות התפילות הרבות לרפואתו הוא יצא ממצבו הקשה ויחלים.

במשך שלושה שבועות עבר אריאל ניתוחים וטיפולים רפואיים קשים, לאחריהם הועבר לבית החולים השיקומי אלי"ן - בו אושפז במשך שנה וחצי. הרופאים בבית החולים קבעו כי הוא סובל מפגיעת ראש קשה, כזו שתדרוש הליך שיקום ארוך, והבהירו כי לא ניתן להבטיח תוצאות.

במהלך אשפוזו באלי"ן חל שיפור במצבו הרפואי, הוא החל לתקשר עם הסביבה, והמשיך בהליך השיקומי - שנמשך גם כעת. לאחרונה, הפיקה המשפחה סרט המשחזר - יחד עם הרופאים בבתי החולים ובני המשפחה - את חייו של אריאל, מיום הלידה, עבור בתקופת הפציעה ועד ליום בר המצוה.

אריאל בשבוע שעבר בכותל. צילום: אלבום משפחתיצילום: אריאל בשבוע שעבר בכותל. צילום: אלבום משפחתי
אריאל בשבוע שעבר בכותל. צילום: אלבום משפחתי


"ההרגשה שהוא נולד לנו פעמיים"

בשבוע שעבר עלה אריאל יחד עם הוריו ושמונת אחיו לכותל המערבי - שם הניח לראשונה תפילין.

כאמור, אמש (א) הוא חגג את שמחת 'בר המצוה'. ימים ספורים לפני כן הוא הגיע להזמין לשמחה את הצוות בבית החולים אלי"ן, המלווה אותו כבר 11 שנה, ואת צוות הרופאים ב'סורוקה', שם התרגשו לראות את הישגיו המדהימים והשיקום המופלא שעבר.

"זה מרגש", אומרת ליה, אמו של אריאל, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ההרגשה כאילו הוא נולד לנו פעמיים, שקיבלנו אותו במתנה. פעם אחת ביום שבו הוא נולד, ופעם נוספת ביום שבו אירע הנס והוא ניצל מהפגיעה הקשה בחצר הבית בעצמונה".

ליה מוסיפה: "רק היום, אחרי שאנחנו משחזרים עם הרופאים את ההליך שעברנו, אנחנו מבינים באיזה מצב קשה הוא הגיע לבית החולים, ואיזה תהליך ארוך הוא עבר. ברוך השם הקב"ה עשה לנו נס, ובזכות התפילות - קיבלנו אותו מחדש".

בשבת הקרובה יעלה אריאל לתורה ויקרא את ההפטרה בבית הכנסת ביישוב שומריה, בו משפחתו מתגוררת היום.
אריאל ירד פצצת מרגמה עצמונה אלי''ן סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד