י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יצהר: פורעים ערבים פצעו את סייר הביטחון וחייל נוסף

סייר הביטחון של היישוב יצהר הותקף על ידי פורעים ערבים באבנים, ונפצע בפניו • חייל נוסף ששהה במקום נפגע קל • צפו בוידאו: יידוי אבנים לעבר ג'יפים של צה"ל

צילום: דוברות יצהר
צילום: דוברות יצהר



סייר הבטחון של היישוב יצהר נפצע היום (ב) בצהרים מאבן שיידו לעברו פורעים ערבים מהכפר מדאמה.

האירוע החל כשתצפית צבאית זיהתה רועה צאן ערבי מתקרב לשביל הבטחון הצפוני של היישוב. מ"פ הגזרה הורה לסייר יצהר להגיע למקום ולהרחיק את הרועה, ובמקביל יצא בעצמו לעבר מקום האירוע.

כשהגיע הסייר לנקודה ודרש מהרועה להתרחק, סירב הרועה ללכת, ואף שיסה בו את הכלבים שהיו עם העדר. כשהגיע המ"פ לנקודה, תקף אותו הרועה הערבי, ואף דחף והפיל אותו לאורך מספר טראסות. לאחר מאמץ, הצליח המ"פ יחד עם חייליו לעצור את הרועה, ושני חיילים הובילו אותו לעבר הג'יפ שחנה על דרך הבטחון.

בשלב זה הגיעו עשרות ערבים מהכפר מדאמה הסמוך, ויידו אבנים לעבר המ"פ, הסייר וחייל נוסף שנותרו לבדם במקום. הסייר נפצע מאבן גדולה שיודתה לעבר פניו מטווח קצר מאוד. המ"פ ירה לעבר רגלו של התוקף ופצע אותו באורח קל במטרה לנטרל אותו ולעוצרו, אך המיידה הוברח לכפר על ידי חבריו. החייל הנוסף נפצע גם הוא קל מאוד מאבן שפגעה בו.



כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה לאירוע. עקב תוואי השטח הממוקם בוואדי צר ותלול, הוחלט על ידי כוחות הרפואה במקום לפנות את הפצוע דרך הכפר מדאמה. תאג"ד צבאי הגיע לכיוון הכפר אך לא נכנס פנימה. כיתת הכוננות פינתה באופן רגלי את הפצוע שנישא באלונקה, והוא הועבר להאמר צבאי שחצה את הכפר תחת מטר אבנים, והעביר את הפצוע לאמבולנס.

ביצהר אומרים כי "האירוע החמור היום מבטא יותר מכל, את הצורך להחזיר בצורה חדה וברורה את ההרתעה נגד האויב הערבי".

סוכנות מען פרסמה כי שמו של המחבל שנורה ונמלט, הוא אמיר פאייז נאסר, בן 27 מהכפר מדאמה.

צפו: יידוי אבנים לעבר ג'יפים של צה"ל

הבוקר פירסמו הפלסטינים סרטון המתעד יידוי אבנים של נערים לעבר שיירת ג'יפים צהליים בכפר נבי סלאח שבדרום השומרון.

בצה"ל אמרו כי תקריות של השלכות אבנים על ג'יפים הפכו למעשה שבשגרה, בפרט לאחר הפנייה הפלסטינית לאו"ם, מתרחשות התפרעויות כל העת - איתן מתמודדים כוחות הביטחון. לגבי סרטון זה נמסר, "ככל הנראה מדובר בכוחות צבאיים שסיימו פעילות מבצעית באזור".

תיעוד ההתפרעות ביצהר • צילום: דוברות יצהר





תצפית יצהר רכז ביטחון יידוי אבנים פצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד