כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"מגישים תורה וחינוך לציבור העובד" • עלון ייחודי לשבת

ארגון 'חלקי בעמלי' המפיץ תורה עבור העם שבשדות, משיק עלון שבתי חדש • בעלון: אקטואליה הלכתית, סיפור מרתק, מדור לנשים ואפילו פינת קאוצ'ינג • בפנים: ראיון והעלון הראשון

"מגישים תורה וחינוך לציבור העובד" • עלון ייחודי לשבת



בטאון חדש מצטרף לשרשרת הגיליונות המחולקים בשבתות בבתי הכנסת השונים. אולם הפעם לא מדובר בעוד גיליון שבלוני, אלא בשופרו של הארגון 'חלקי בעמלי', שיוצא כשהוא רווי תכנים ומידע מרתק.

בראשות הארגון 'חלקי בעמלי', הפועל בהכוונת הגראי"ל שטיינמן, עומד הרב ברוך צבי גרינבוים. הארגון מפעיל רשת שיעורי תורה ברחבי הארץ, עבור היהודי העמל לפרנסתו ומבקש להתבשם מדברי תורה. בנוסף, מספק הארגון גם הרצאות בנושאי חינוך וזוגיות.

השיעורים אינם מתקיימים בבתי כנסת, אלא כחוגים בבתים פרטיים שנועדו לקבוצות קטנות ברחבי הערים החרדיות. הקבוצההמתגבשת בכל מקום היא זו שקובעת את אופי השיעור, ועל פי דרישותיה, מספקים ב'חלקי בעמלי' את הרבנים שימסרו אותו. מדובר ברבנים ש'יודעים מה לדבר ואיך לדבר', כהגדרת ראשי הארגון.

יש לציין, כי הארגון הינו בלתי תלוי לחלוטין, ללא כל זיקה פוליטית. "מדובר בארגון להפצת תורה ורוחניות נטו, המותאמים והולמים את צרכי הציבור החרדי העובד", מדגישים אנשיו.

כעת, הוחלט לצאת לקהל הרחב, באמצעות גיליון 'תורני–חינוכי לחרדי העמל'. הגיליון הראשון כבר יצא לאור בערב שבת האחרונה וזכה לתהודה רבתית.

שאלות אקטואליות בהלכה, ואפילו ..פינת קאוצ'ינג

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מסביר עורך הגיליון, ר' חנוך רוזנברג, את מאפייניו, מטרותיו והקו שמנחה אותו:

• מהו בעצם הצורך שלכם בביטאון האמור?

"יש כאן אמירה לציבור העובדים. אנו מעוניינים להגיש לכם תורה וחינוך, באופן שמותאם לצרכים ולנושאים שמעסיקים אתכם, בבחינת 'יש יהדות גם מחוץ לבית המדרש'. להביא את דבר ה' ברמה בכל שטחי החיים".

• ספר לנו, מהו מבנה הגיליון ומה הוא מכיל?

"התכנים כוללים מאמר אקטואליה, שבו מסר תורני כל שהוא, המתלווה לאחת הסוגיות בהן עסקנו במהלך השבוע. יש לנו אמרה ל'שולחן שבת', והחל מהשבוע יתווסף לאמרה השבועית, גם טיפ מומלץ להטמעה בשולחן שבת. מדורים העוסקים בנושאים אקטואליים הלכתיים. בגיליון הראשון עסקנו בשאלה עד איזו שעה ניתן להדליק נרות חנוכה, למי שעובד עד שעה מאוחרת. השבוע, אנו מתעתדים לעסוק בשאלה, האם מותר להגיב ולהשיב על מיילים או מסרונים בסלולארי במהלך העבודה, במידה והם אינם קשורים אליה, ועוד כיוצא בזה.

"כמו כן יש פינה חינוכית, מידע אינפורמטיבי שבו יקבל הקורא את כל סוגי האינפורמציה, שלא קשורה אלינו בהכרח, ידיעות, הרצאות, הכוונה למאמרים ושיעורים, חומר לימודים במייל, שיעורים בדף היומי לציבור העובד, מאמרי הגות ועיון ומדור לנשים".

• מי הם צוות המשתתפים בכתיבה?

"אני מופקד על העריכה. את הפינה ההלכתית עורך הרב ארי מור מביתר עילית. את המדור החינוכי כותב הרב שלמה ברוך בלוי, יועץ חינוכי נודע מאשדוד. לסיפור השבועי אחראי סופר ידוע. את מאמרי ההגות כותבים רבנים שונים, המכירים את אורח החיים של הציבור הסקטוריאלי האמור, ויודעים להלום את הגיגיהם לרוחו. ואת מדור הנשים, כותבת הגב' נעמה המוכרת ממגזין 'בתוך המשפחה'. בגיליונות הבאים נביא טיפ נוסף. תהיה לנו פינה קבועה ובה המלצות לאימון אישי המכונה בעגה המקצועית 'קאוצ'ינג'. כדאי לחכות".

"אנו מזמינים את הציבור להיחשף לביטאון החדש, ומקווים כי באמצעותו ודרכו נוכל להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה", מסיים רוזנברג.









חלקי בעמלי עלון ארגון תורה הפצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד