ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

המשבר באלעד: עובדי העירייה יפגינו נגד עידן

פרסום ראשון: תוכנית התייעלות לשנים הבאות בעיריית אלעד כוללת קיצוץ דרסטי ופיטורין, לצד תמיכות תמוהות • ומה קרה לרכבו של ישראל פרוש?

יצחק עידן. צילום ארכיון: יצחק לב ארי
יצחק עידן. צילום ארכיון: יצחק לב ארי



ועד העובדים בעיריית אלעד הכריז מלחמה: ביום רביעי הקרוב יקיים הוועד הפגנה מול לשכתו של ראש העיר, יצחק עידן, זאת מכיון שלמרות הבטחות חוזרות ונשנות, ישיבת ההנהלה שהתקיימה אתמול (א) עסקה ב'תוכנית התייעלות' לשנים 2013 ו-2014 וכללה קיצוצים נרחבים בשכר העובדים, פיטורים, הפרטת מקוואות ועוד.

בישיבה השתתפו חברי מועצה, והיא טיפסה לטונים גבוהים וצורמים - בעקבות התוכנית, שתועבר לאישור סופי ולביצוע כבר בימים הקרובים.

עיקרי התוכנית: יקוצצו בחצי כל ההוצאות הנלוות לשכר העובדים, יפוטרו מספר עובדים, עוזרי הרבנים בעיר יקוצצו בחצי, עובדת ממחלקת החינוך תועבר ללשכת משאבי אנוש - ככל הנראה על חשבון עובדת אחרת, שכר הנבחרים יקוצץ ב-10%. עוד בתוכנית, הפרטת המקוואות בעיר, כולל פיטורי עובדים, בלניות ואנשי תחזוקה.

"ניסינו לפנות לראש העיר ולמנכ"ל העירייה", מספר תומר כהן, יו"ר ועד העובדים בעיר, "עד היום, נתקלנו בהתעלמות מוחלטת".

בועד גם מאשימים את ראש העיר בכך, שמלבד הקיצוצים, הפיטורין והפגיעה בזכויות העובדים, הוא עצמו חוגג. לדבריהם, "העירייה מתכוונת להעסיק את המנכ"ל לשעבר כמנהל לשכת ראש העיר בסכום אסטרונומי של עשרות אלפי שקלים בשנה. הוא גם יקלוט פקח בניה, בודק תוכניות, מנהלי מבני ציבור, מנהל חשבונות בחצי משרד ומפקח נוסף באגף שפ"ע".

בנוסף הם גם מותחים ביקורת על סעיף בשם 'הוצאות שונות לשכת מנכ"ל', שמסתכם ב-380,000 שקלים לתקופה זו של התוכנית. כמו גם תמיכה של 90,000 שקל לגוף שנקרא 'קרן עידוד עסקים'.

"בשעה שהנהלת העירייה מקצצת ופוגעת בשכר העובדים", אומר כהן. "היא פועלת לקליטת עובדים חדשים ומיותרים, מתקצבת גופים מקורבים, וכל זה תוך זריית חול בעיניי העובדים".

"שבענו הבטחות. עובדי עיריית אלעד הם לא כלי משחק בידי אף גורם! אנו לא ניתנים למכירת חיסול סוף עונה, לכל המרבה במחיר. כל עובדי הרשות: פקידים, אנשי שטח, בלניות, עובדים סוציאליים, רבנים, וסייעות לגנים כולם נקראים להגיע לאסיפת המחאה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במקביל נעשתה פנייה להסתדרות להאיץ את תהליך ההכרזה על סכסוך עבודה.

את תגובת העירייה לא היה ניתן להשיג.

צילום: מהיר חמה, דף עידכונייעס בפייסבוקצילום: צילום: מהיר חמה, דף עידכונייעס בפייסבוק
צילום: מהיר חמה, דף עידכונייעס בפייסבוק


הרכב כוסה במודעות מחאה

במקביל, אירוע אלים אחר התרחש בעיר, שכלל פגיעה ברכבו של חבר המועצה ישראל פרוש.

ראשיתו של האירוע כאשר לפני כשבועיים אירעה שריפה במוסד שנקרא 'תורת אמת', בו לומדים כמאה תלמידים.

מאז השריפה מנותק הת"ת המדובר - השייך למוסדות שטפנשט - מחשמל. זאת למרות שמוסד אחר שנותק גם הוא - חובר כבר אתמול מחדש.

עקב כך, אלמונים כיסו היום את רכבו של ישראל פרוש במודעות עליהן נכתב "רכב זה חסום עד שיהיה חשמל למאה ילדי ת"ת תורת אמת ברחוב רש"י 5".

פרוש עצמו מכחיש כל קשר לאחריות בנושא, ואינו מבין למה נבחר כקרבן.
אלעד עידן מחאה עובדים קיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד