כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איתן ליועץ המשפטי: "הטל קלון על ליברמן"

במכתב מיוחד דורש השר מיכאל איתן מהיועץ המשפטי לממשלה להטיל קלון על אביגדור ליברמן בפרשת השגריר • "העדיף את האינטרס האישי שלו על פני הנאמנות למדינה"

מיכאל איתן. צילום: פלאש 90
מיכאל איתן. צילום: פלאש 90

השר מיכאל איתן פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה שלא להיענות לבקשה שלא להטיל קלון על ליברמן. בין הדברים כותב השר איתן: "על פי הפרסומים בתקשורת, אתה עומד להיפגש היום עם עורכי הדין של אביגדור ליברמן, אשר יבקשו ממך, בין השאר, לקבוע כי אין קלון בנסיבות שבוצעה עבירת המרמה והפרת האמונים בה הוא מואשם.

"אין חולק על כך כי השגריר בן אריה מעל בתפקידו כאשר מסר לליברמן פרטים סודיים בעניין חיקור דין שהתקיים בעניינו של ליברמן בבלארוס. השגריר עשה זאת בצורה מתוכננת, ביודעין, תוך שהוא מפר את חובתו למדינה ומחבל בחקירת המשטרה, על מנת למצוא חן בעיני ליברמן, בבחינת שלח לחמך על פני המים.

"דומני, שאין גם חילוקי דעות כי בעשותו את המעשים הללו הפך בן אריה למועמד בלתי כשיר ואפילו מסוכן בכל הקשור לייצוגה של מדינת ישראל בתפקיד בכיר. בהפרת חובת נאמנותו למדינה ולחוקיה, הפך השגריר לסיכון בטחוני, אשר הייתה לו גישה רחבה לחומרים מסווגים הנוגעים לביטחון המדינה, לביטחון הפנים וליחסי החוץ שלה, וברור היה לליברמן כי הוא פסול מלכהן בתפקיד שגריר של מדינת ישראל.

"ברור כי אילו היה מדובר בפגם דומה בנאמנותו של כל אדם אחר, היה פוסל אותו ליברמן מיד, לא רק זאת, ליברמן ידע כי אם יחשוף את המידע שבידו בפני הגורמים המוסמכים, ישלח בן אריה לכלא ולא לשליחות לאומית בלטביה. אך הפעם בחר ליברמן לשתוק ולאפשר את מינויו על רקע העדפת האינטרס האישי שלו על פני הנאמנות למדינה. להערכתי בחירה זו באה לא רק כתגמול על שירותים אישיים שקיבל, אלא גם במבט צופה אל פני עתיד, בכוונה לקבל שירותים דומים גם בהמשך.

"הסרת הקלון מליברמן תטיל קלון כפול ומכופל על מדינת ישראל ועל הנורמות שבהן פועל השירות הציבורי שלנו. אני קורא לך לדחות מכל וכל את הבקשה למחיקת הקלון ולפעול בבית המשפט להטלת קלון בגין העבירה בה הגשת כתב אישום".
מיכאל איתן קלון ליברמן בן אריה שגריר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד