י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כשחסידי סאטמר שמרו את המטבע ה'ציוני' לסגולה

בצל מסעו של האדמו"ר מויז'ניץ לארה"ב, נרשמו אנקדוטות מרתקות • מתי קיבלו מאות מחסידי סאטמר מטבע 'ציוני'? • ומה אירע לזקן מלחיני בית ויז'ניץ?

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון

בשולי ביקורו הראשון של האדמו"ר מויז'ניץ בארה"ב, אליו יצא בלוויית פמליה גדולה מחסידיו, כדי להשתתף בשמחת הבר מצוה לנכדיו התאומים, נרשמו בימים האחרונים מספר אפיזודות ואירועים מעניינים.

אחד האורחים הרמים שהגיעו להשתתף במעמדים השונים, היה אחיינו של האדמו"ר - הגאון רבי חיים מאיר הגר - בן האדמו"ר מויז'ניץ, המשמש כרב קהילת ויז'ניץ בבורו פארק. האחיין התקבל בכבוד מלכים, והגבאים הושיבוהו סמוך מאד לאדמו"ר, מחזה שעורר התרגשות בקרב הנוכחים, ואף השתתף במעמד הדלקת הנרות, בשולחנות שערך האדמו"ר בשבת חנוכה וגם ב'טיש' שערך ב'זאת חנוכה' בעיר מונסי - ששולב במעמד חנוכת הבית לבית המדרש 'ישועות משה' במונסי.

אורח דגול נוסף שהגיע להשתתף במעמד חנוכת הבית להיכל בית המדרש ישועות משה ויז'ניץ, היה האדמו"ר מסאטמר. כמו כן השתתפו הרה"צ רבי ישראל הגר, אב"ד מונסי, בן האדמו"ר מויז'ניץ מונסי ובני וחתני האדמו"ר מסקוירא.

עוד בנושא:
מסע המלכות: גלריה ראשונה ממסע ויז'ניץ בארה"ב
מסע המלכות: חנוכה ויז'ניצאי בניו יורק • צפו בגלריה

בעת מעמד הדלקת הנרות, הגיעו אלפים להשתתף בהדלקה, בהם מאות מחסידי סאטמר. לאחר תום המעמד, חילק האדמו"ר מעות חנוכה שהובאו מישראל. מדובר במטבע של חצי שקל שנארז במארז מיוחד מפלסטיק, שהודפס בישראל, כנהוג בחצר האדמו"ר. במחזה סוריאליסטי מעט, צבאו המוני חסידי סאטמר על שולחן האדמו"ר כדי לקבל את המטבע ה'ציוני', ולשמור אותו כסגולה.

אחד המשתתפים במעמד היה הרב קלמן שקטל, תושב בורו פארק, זקן מלחיני בית ויז'ניץ, שהנעים מזמירותיו לאחר הדלקת הנרות של האדמו"ר. בתום המעמד, כאשר עבר בסך לקבל את מעות החנוכה ולהתברך, שאל אותו האדמו"ר האם הוא מתכוון להשתתף גם בתפילות ובשולחנות השבת שהוא מתעתד לערוך.

"לשבת, אני מתכנן בע"ה לנסוע לעיר מונסי כדי לשהות בצלו של האדמו"ר מויז'ניץ מונסי", התנצל ר' קלמן. האדמו"ר הנהן בראשו ואיחל לו 'א גוטען חנוכה'.

אלא ש'רבות מחשבות בלב איש': ביום שישי בבוקר, זמן קצר לפני שר' קלמן ביקש לצאת למונסי, הוא חש ברע. כוחות הצלה שהגיעו לביתו אבחנו כי הוא לקה בליבו והבהילו אותו לבית החולים, שם אושפז במחלקה הקרדיולוגית.
ויזניץ אחיין התקף לב אדמו''ר ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד