כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עכשיו זה סופי: 1,500 יחידות דיור חדשות ייבנו ברמת שלמה

השכונה החרדית תזכה ל-1,500 יחידות דיור נוספות • כל ההתנגדויות, בהן 38 התנגדויות שהוגשו על ידי תושבי שועפט - נידחו • ומה בכל זאת יכולים המתנגדים לעשות?

רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי
רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי



היום (ב) אחר הצהרים אישרה הועדה המיוחדת להשלמת תכניות בירושלים את תוכנית הבניה של 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה.

האישור הינו אישור סופי וכל שנותר כעת הוא לשווק את הקרקעות לקבלנים.

שתי אפשרויות הפעולה שנותרו למתנגדים: אם יצליחו המתנגדים להשיג שלוש חתימות של חברי הוועדה המחוזית, תינתן האפשרות לערער על ההחלטה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה. או באמצעות ערעור לבתי המשפט. בכל מקרה, מדובר בסיכויים קלושים ביותר.

"הניסיון מלמד שעל כל התנגדות ניתן למצוא פתרון", מצטטים ב'וואלה' גורם בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים. "אני מניח שאנשי הוועדה יעשו מאמצים לאשר את הבנייה גם אם הדבר ייארך כמה שעות".

לדיון על ההתנגדויות לבנייה הגיעו מתנגדים רבים, בהם גם כמה מתושבי השכונה שמחו בשל גובה הבנייה ורצון לשמור על הסביבה: "בשכונה קיימות כעת 2,000 יחידות דיור. תוספת 1,500 יחידות משמעותה הכפלה כמעט של השכונה. הדבר הזה לא יכול להיעשות ללא תשתיות מתאימות ובצפיפות כזו", אמר בדיון נציג התושבים.

מרבית המתנגדים היו תושבי שכונת שועפט הסמוכה, שהגישו לא פחות מ-38 התנגדויות, באמצעות עורך הדין סאמי ארשיד.

"חוק יסוד ירושלים קובע את גבולות העיר ולא האו"ם והוא בהחלט מכיר בשטח הזה כשטח המוניציפאלי של ירושלים", אמר חבר הוועדה המחוזית יאיר גבאי. "לגבי נושא ההפקעה, אני רוצה לבשר לארשיד שההליך הסתיים כחוק. הוועדה המקומית המליצה להפקיד את התוכנית הזו מתוך ראייה שזו תכנית חשובה לירושלים ובעקבותיה יגיעו גם תכניות נוספות - המשך יבוא".

גם חבר הוועדה המחוזית יוסי דויטש בירך, ואמר: "חבל שהתוכנית המתינה כל כך הרבה זמן לדיון בהתנגדויות. כבר שנים רבות בירושלים לא אושרה למגזר החרדי מסה של 1,500 יחידות דיור. צריך בתוך זה צריך לחשוב גם על דיור בר השגה. מדברים על דירות של 95 ממ"ר וצריך לחשוב גם על קטנות יותר, כדי להביא זוגות צעירים".
רמת שלמה בניה יחידות דיור התנגדות ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד