כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לא לדאוג. תמיד ביהדות התורה מתחילים ברגע האחרון

חדר זכוכית? יש. שתי קומות עבור הפעילים? יש. פלקטים עם האות ג הנצחית? יהיו (בעזרת ה'). גם מדבקות עבור הילדים • 35 יום לבחירות: כך נערכים ביהדות התורה

לא לדאוג. תמיד ביהדות התורה מתחילים ברגע האחרון
קמפיין יהדות התורה צילום: אליהו קובין



יום לאחר פתיחת מטה הבחירות המרכזי של 'יהדות התורה' בבניין משרדים מרשים באור יהודה, נראה כי על המקום השתלט שממון. אפס פעילים, אפס פעילות.

אמש, בתוך חדר זכוכית מיוחד, התכנסו ראשי המפלגה, שבעת המועמדים במקומות הראשונים, כשאליהם נלווים, כמו תמיד, מ"מ ראש עיריית בני-ברק, חנוך זייברט, והרב יוסף קופרברג, יו"ר 'ועדת השמונה' מצד 'הסיעה המרכזית', ומשה שיפמן, יעקב גוטרמן ויצחק פינדרוס מהצד הליטאי (אל תשאלו איזה).

לכאורה, פתיחה חגיגית של מטה. במציאות - עוד דיון משמים ומריבה בקולות צעקניים למדי האם היחס ברשימה בין הצדדים המרכיבים את יהדות התורה יהיה 40:60 או 50:50. אה, ועוד משהו: כן רוטציה או לא רוטציה.

עוד בנושא:
ב'יהדות התורה' עסוקים בעימות: מי ינהל את הקמפיין?

ברקע, כפי שדיווחנו אמש, עדיין לא הוכרעה זהות משרד הפרסום שילווה את הקמפיין. בחלל עדיין מרחפים חילוקי דעות בדבר השאלה: האם צריך בכלל מטה הסברה. "למה מטה הסברה? לא מספיק שיש משרד פרסום?" יש התמהים. לעומתם, יש הטוענים בנחרצות: "צריך".

אז עד שיחליטו, 'מטה ההסברה' הם שיפמן את זייברט.

האם נסגר דיל סמוי?

מחר תתכנס גם 'ועדת השמונה' של אגודת ישראל כדי לדון בשאלה הרת-הגורל של הרוטציה על המקום השישי והשביעי, שטרם נולדו ובאו לאוויר העולם. מספר אחד בסיעה, ח"כ יעקב ליצמן, הוא על תקן 'עושה שלום' במפלגה ומי שדואג לחסידות הקטנה בעלזא. לאחרונה עשה ליצמן מאמצים עילאיים כדי לרוץ לכל הדלקה, בכל חצר, משתדל לצאת ולבוא בחצרות גדולי ישראל מכל החוגים
(כמעט).

האם בבעלזא מעריכים את המאמצים? תלוי את מי שואלים.

יש החושדים כי מאחורי הקלעים נסגר דיל סמוי בסיעת ג"ל (ליצמן את גפני): הקרבת נציג בעלזא תמורת סיכומים בלתי הפיכים לגבי ראשות עיריית בני-ברק. כל הצדדים מכחישים, כמובן. מה פתאום ושומו שמים.

הרכלנים אף ידעו לספר על שיחה קשה שהוחלפה אתמול בין נציג בעלזא, ח"כ ישראל איכלר, לבין נציג גור חנוך זייברט, שטרח ובא להדלקה בחצר בעלזא בירושלים. במשך דקות אחדות נצפו השניים כשהם משוחחים. יש מי שרצו לפרש את זה כ'שיחה קשה'. היות ולא הקלטנו ולא האזנו, אין בידינו תשובה ברורה.

לאיפה הולך הכסף?

ואם ביקשתם לדעת מה קורה עם תקציב הבחירות בהיעדר פעילות? להלן מספר תשובות הנשמעות מפי אישים שונים בצמרת המפלגה.

מאן דאמר אחד: "תהיה פעילות, לא לדאוג. תמיד ביהדות התורה מתחילים ברגע האחרון... עוד יש זמן".

מאן דאמר שני: "התקציב עומד סביב שבעה מיליון שקלים, משרד הפרסום יקבל בערך 150 אלף שקלים (כמו תמיד, יש מי שגוזר קופונים), כל עיתון (ובלי עין הרע, רבים הם מאוד) יקבל מה שיקבל, זה פחות וזה יותר, וכבר זללנו מיליון. ושאר המיליונים? ובכן, שכירות מטות (עוד השבוע נחנוך את הסניף הירושלמי בהר חוצבים. בשבוע הבא ייחנך הסניף באלעד) כולל משכורות למנהלי המטות, לעובדים, לרכזים, לפעילים, למסיעים ביום הבחירות, למשפחות העובדים. בקיצור, בלי עין הרע, מרובים צרכי עמך".

ועד לחלוקת השלל (כמה טוב שמבקר המדינה מעיף עין מפעם לפעם, אחרת מי יודע) יש מספיק זמן כדי להתכתש סביב שאלת הרוטציות. לכאורה, כשהצטרפה חסידות בעלזא לאגודת ישראל בשנת 2003, הסכם ה-40:60 כבר היה 'בילד-אין'. ובכל זאת, קודקודי אגו"י עדיין מנסים לדאוג לה, לפחות למראית עין. כך שהכול עוד פתוח.

בין לבין צפו לספינים על מפגשים של קודקודי בעלזא עם אנשי מפלגת נצח (ישחקו נא הנערים. הרי אין סיכוי שהאדמו"ר מבעלזא ישמע כדבר כזה ולא ישלח את הגבאי להרים טלפון זועם. בטח ובטח שאין סיכוי להצלחת מהלך מהסוג הזה), ובעיקר: להמשך הדרישה הנחרצת וגם המוצדקת של עריכת מפקד בתנועה. עבור בעלזא רק נוכל להעתיר בתפילה שבקשתם תיענה. יש אומרים שקודקודי חסידויות אחרות כבר מסכימות למהלך. ועל זה אמרו חכמים: אשרי המאמין.

אבל עזבו אתכם מבעיות זוטרות. חדר זכוכית יש. שתי קומות יש. פלקטים עם האות ג הניצחית יהיו בעזרת ה'. גם הרבה מדבקות עבור הילדים. אז מי אמר שביהדות התורה לא עובדים?
בחירות יהדות התורה מטה בחירות רוטציה הסברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד