י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"פתרון דיור לחרדים - שמקומם את העולם נגדנו"

ההחלטה לאשר בניית 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה מסעירה את המערכת הפוליטית • הימין משבח וחושש שהאישור יוקפא, השמאל כועס ומנגח את נתניהו והחרדים

רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי
רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי



ההחלטה שהתקבלה לאשר את בניית 1,500 יחידות דיור נוספות בשכונה החרדית-ירושלמית רמת שלמה, מתקבלת בתגובות מעורבות במערכת הפוליטית.

בפעם הקודמת שיחידות הדיור הללו עלו לדיון, היה זה בעת ביקורו של סגן הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בישראל, במה שנתפס אז על-ידי התקשורת בארץ כרצון להביך את ארה"ב ואת הממשל האמריקני.

בליכוד מיהרו להגיב בחיוב על ההחלטה: "הגיע הזמן שלפיד, יחימוביץ' וחבריהם בשמאל יחליטו האם הם לצד מדינת ישראל או ששוב הם מתייצבים לצד הפלסטינים. ברור לכולם שבכל הסכם שלום עתידי - כולל לפי יוזמת ז׳נבה - רמת שלמה היא חלק מישראל. מה עוד רוצה השמאל? שנחנוק את בירת ישראל עד שאבו מאזן ישוב לשולחן המשא ומתן? מתי מבחינתם הוא ה'עיתוי' לבנות בעיר בירתנו?"

עוד בנושא:
עכשיו זה סופי: 1,500 יחידות דיור חדשות ייבנו ברמת שלמה

שר הפנים, אלי ישי, מיהר גם הוא לשבח את ההחלטה: "משרד הפנים ימשיך לפעול למען הגדלת היצע יחידות הדיור לכלל האוכלוסיות בעיר ירושלים, כמו גם בארץ כולה. אישור התכנית מהווה צעד משמעותי וחיובי נוסף של המשרד למען שיפור נושא הדיור, בד בבד עם חיזוקה של העיר ירושלים".

ואילו יו"ר 'עוצמה לישראל' אריה אלדד, הביע חשש כי מדובר רק בהבטחה לצורך בחירות - שלא תמומש: "כל לב יהודי היה הומה פנימה למשמע הרחבת הבנייה בירושלים. הלב היהודי גם זוכר שאת אותן 1,500 יחידות הדיור נתניהו כבר הבטיח והצהיר עליהן לפני שנים אחדות, והתקפל כהרגלו תחת הלחץ האמריקני הקל ביותר".

ציפי לבני, מנגד, מצאה בהחלטה כר פורה להפיק רווח כפול, ולנגח את נתניהו ואת החרדים בה בעת: "הבנייה ברמת שלמה מייצגת את כל מה שבעייתי בממשלת נתניהו. אלו פתרונות דיור בעדיפות לחרדים, במסווה של אינטרס לאומי - שמקומם את העולם נגדנו, ושם את ירושלים תחת זכוכית מגדלת וסימני שאלה בינלאומיים", הודיעו מ'התנועה'.

בשמאל, כצפוי, הותקפה ההחלטה פה אחד, יו"ר מרצ זהבה גלאון מצאה 'הסבר' להחלטה: "ראש הממשלה נחוש להילחם על כל קול מול 'הבית היהודי', גם במחיר משבר עם העולם כולו והצתת אינתיפאדה שלישית".

איתן כבל מ'העבודה' מסכים איתה: "נתניהו משלם שוחד פוליטי כדי לא לאבד קולות לנפתלי בנט. עושה רושם שמי שמנהל היום את המדינה הוא ארתור פינקלשטיין וכולנו סטטיסטים במשחק הציני שהוא משחק. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לעצור את קמפיין הבחירות הזה שנעשה על חשבון האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".
רמת שלמה אישור אלי ישי זהבה גלאון אריה אלדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד