י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סקר וואלה: אחרי התפטרות ליברמן - 64 לגוש ימין-חרדים

סקר TNS-טלסקר עבור וואלה: לפיד עוקף את לבני • בנט וש"ס עם 11 • העבודה עם 17 • עם שלם ו'הישראלים' קרובות לאחוז החסימה • עוצמה לישראל לא עוברת

ליברמן לאחר התפטרותו. צילום: פלאש90
ליברמן לאחר התפטרותו. צילום: פלאש90

בשמאל היה מי שחשב כי הגשת כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן תשפיע על חלוקת המנדטים? ובכן, הוא טעה. שכן, לו היו הבחירות מתקיימות היום, היה גוש הימין-חרדים זוכה לרוב של 64 ח"כים לעומת 56 ח"כים לגוש המרכז-שמאל. מדובר בעליה קטנה לטובת גוש הימין-דתיים לעומת הסקר שנערך בשבוע שעבר, אז עמד הפער בין הגושים על 6 מנדטים בלבד.

לפי הסקר - שנערך על-ידי חברת TNS טלסקר ביום ראשון השבוע, יומיים לאחר ההודעה על התפטרותו של שר החוץ אביגדור ליברמן - מפלגת הליכוד-ביתנו יורדת במנדט אחד ל-37 מנדטים לעומת הסקר הקודם.

המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן - 11 ו-5 מנדטים בהתאמה.

הבית היהודי של נפתלי בנט, שבסקר הקודם קיבלה 9 מנדטים, ממשיכה להתחזק ומטפסת בסקר זה למספר דו-ספרתי של 11.

בגוש השמאל נרשמות תזוזות קטנות של מנדטים בין המפלגות: העבודה נשארת על 17, התנועה ציפי לבני יורדת ל-10, לעומת יש עתיד של יאיר לפיד שעוקפת אותה ועולה ל-12. מרצ עם 4 מנדטים, וקדימה יורדת ל-2 בלבד.

במפלגות הערביות אין שינוי: רע"ם-תע"ל 5, בל"ד וחד"ש 3 כל אחת.

לפי הסקר, מפלגת עם שלם של חיים אמסלם ומפלגת 'הישראלים', רשימת עולים חדשה, קרובות מאוד לאחוז החסימה, ובטווח של טעות הדגימה ייתכן שאחת מהן נכנסת לכנסת על חשבונה של קדימה. עוצמה לישראל לא עוברת.

בימים האחרונים - כפי שדיווח כאן באתר 'בחדרי חרדים' - הפך משרד השיכון למשרד עליו נלחמים השותפים העתידיים של נתניהו. נפתלי בנט הודיע שהוא רוצה את המשרד עבור הבית היהודי. גם יאיר לפיד רואה בתכנית הדיור נדבך מרכזי במצע שבנה, ומאוד היה רוצה את המשרד לעצמו או למי מאנשיו.

שני המנהיגים הפוליטיים הטריים לקחו על עצמם משימה לא פשוטה, אם הם חושבים שאריאל אטיאס יסכים לוותר על הבינוי והשיכון, אחרי שביצע במשרד יותר מדי מהפכות ושינויים, ויתן לאחרים לקטוף את הפירות. הבעיה של אטיאס תהיה רק אם אביגדור ליברמן יחליט לממש את כוונתו לאחד את תיק האוצר, הפנים והשיכון, כדי לפתור את משבר הדיור בתוך שנתיים.

כך או כך, נראה שתיק השיכון יהיה אחת הפצצות המתקתקות במשא ומתן הקואליציוני.

הסקר נערך במדגם כלל ארצי ומייצג בקרב 500 נשאלים בגלאי 18+ מכלל אוכלוסית ישראל. טעות הדגימה המירבית היא -/+ 2 מנדטים.
בחירות סקר הליכוד ביתנו גוש שמאל גוש ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד