י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב אפרים מירויס נבחר לרבה הראשי של בריטניה

אחרי שרואיינו עשרות מועמדים מרחבי העולם, החליט השבוע הגוף הבוחר לבחור ברב אפרים מירוויס, יליד דרום אפריקה, לתפקיד רבה הראשי של בריטניה • יכנס לתפקידו בספטמבר

הרב אפרים מירויס
הרב אפרים מירויס

אחרי חודשים ארוכים, במהלכם רואיינו עשרות מועמדים מרחבי העולם לתפקיד רבה הראשי של בריטניה - החליט השבוע הגוף הבוחר לבחור ברב אפרים מירוויס.

הרב מירוויס, בן 55, יליד דרום אפריקה, משמש כרב קהילת 'פינצ'לי יונייטד סינגוג' בלונדון מזה 16 שנה - ספינת הדגל של הקהילות האורתודוקסית המודרניות בלונדון. הוא כיהן כרבה הראשי של אירלנד. הרב למד בישיבות ליטאיות בישראל, וקיבל סמיכה לרבנות. הוא משמש כרב, מוהל, שוחט וחזן בקהילתו.

מאז הודעת הפרישה של הרב הראשי הרב יונתן סקס, עלו וירדו שמות של רבנים מישראל ומרחבי העולם - בהם שמותיהם של הגר"י מצגר והגר"י לאו.

בערב ראש השנה האחרון ערך הגוף הבוחר משאל בין הקהילות השונות באנגליה, בו הוזכרו שמות המתמודדים, בהם הרב מיכאל ברוידא, המשמש כרב באטלנטה וכשופט, הרב מאיר סולובייצי'ק מראשי ישיבה יוניברסיטי ורב קהילת ישורון בניו יורק, לצד שמות נוספים.

תוצאות המשאל היו מפולגות ואף מועמד לא קיבל רוב.

בשבוע שעבר ראיין הגוף הבוחר את הרב הרווי בלסקי, רב קהילה בגולדרס גרין.

רק השבוע הצליח הגוף הבוחר לגייס את מירב הקולות עבור הרב אפרים מירוויס, המתגורר בשכונת גולדרס גרין.

הרב מירוויס יכנס לתפקידו בספטמבר 2013.

ב'מרכז רבני אירופה' ברכו על הבחירה. הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה מסר: "שמו של אדם הולך לפניו. שמו של הרב מירוויס נודע באנגליה ומחוצה לה כרב שיודע לחבר כל יהודי אל הקהילה וכמי שיודע למצוא מסילות גם לליבותיהם של מי שאינם קרובים לחיי תורה ומצוות. בחירה של אדם כזה לתפקיד רב ראשי של אנגליה היא בשורה טובה ליהודי אנגליה ותקווה טובה ליהדות במדינה".
אפרים מירוויס בריטניה רב ראשי יונתן סקס אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד