ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

הח"כים לא הגיעו, גפני התרגז: לא מאשר קיצוץ

ועדת הכספים הייתה אמורה לדון באישור הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה • אבל אף ח"כ לא הגיע, מלבד היו"ר גפני • אלקין: "מופתע שגפני מנסה לעורר מחלוקת"

לא מאשר לבד. ח"כ משה גפני. צילום: פלאש90
לא מאשר לבד. ח"כ משה גפני. צילום: פלאש90

זו אולי כהונתו האחרונה כיו"ר ועדת כספים, אבל עד שתסתיים - ח"כ משה גפני בהחלט לא מתכוון לעשות לממשלה חיים קלים במיוחד.

הבוקר חתם דיון שאמור היה לאשר הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה לשנת 2012, בהחלטה שלא להחליט.

על מה ולמה? ובכן, כעונש על כך שרק ח"כ אחד הגיע לדיון...גפני עצמו.

בדיון עמד להיות מאושר קיצוץ של לא פחות מ-740 מיליון שקל מתקציבי משרדי הממשלה, ועוד כ-45 מיליארד שקלים מסעיפים שונים של המשרדים השונים לשם רכישות עתידיות. למען האמת ההפחתה כבר אושרה בממשלה, בדיון ב-30 ליולי, ומטרתה ברורה: מימון הוצאות לבניית מתקן למסתננים, הכנת העורף לשעת חירום ומימון החלטות וחקיקות שהתקבלו לאורך השנה האחרונה.

"אני לא אאשר לבדי קיצוץ כזה ערב בחירות. אם יבואו עוד חברי כנסת נקיים דיון על הקיצוץ, כעת לא אעלה זאת לדיון", דיבר גפני 'עם עצמו' ולפרוטוקטול, כשהוא מוסיף: "אם הממשלה חושבת שזה כורח ושחשוב לשמור על איזון תקציבי במדינה אז שיגייסו עוד ח"כים ואקיים דיון נוסף בשבוע הבא" - ודחה את אישור הקיצוץ למועד אחר.

עוד זמן קצר חלף בטרם נכנסו פנימה שני ח"כים, שניהם מהאופוזיציה - אבישי ברוורמן מ'העבודה' ושלמה מולה מ'התנועה', אך גם הרכב זה לא הניח את דעתו של היו"ר.

תגובת הליכוד לא איחרה לבוא ואף מפתיעה בחריפותה.

"הדיון בוועדת הכספים נקבע לאחר שהיה ידוע שחברי הליכוד אינם יכולים להשתתף בו", הגיב יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין.

אלקין הוסיף: "ח"כ ציון פיניאן יושב שבעה, אני משתתף היום בכנס שדרות שנקבע מזמן, עוד אתמול סוכם בין יו"ר הוועדה גפני לממשלה שההצבעה בנושא תידחה לשבוע הבא ולכן אני מופתע שח"כ גפני מנסה לעורר מחלוקת ותהיות, בלי לתת מידע מלא לציבור".
ועדת הכספים משה גפני קיצוץ זאב אלקין תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד