י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

יאיר לפיד: למה אי-אפשר לקצץ פעם בקצבאות לחרדים?

לפיד הופיע ב'כנס שדרות' והתמקד בחרדים: "כל מי שנסע פעם לברוקלין יכול לראות שכל החרדים שם עובדים לפרנסתם" • "שלא ימכרו לכם שיש בהצעה הזו משהו אנטי-חרדי"

סוס עבודה אחד. לפיד. צילום: פלאש90
סוס עבודה אחד. לפיד. צילום: פלאש90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, הופיע היום (ג) ב'כנס שדרות' המתקיים השנה בסימן מערכת הבחירות.

לפיד התייחס לנושא הכלכלי ואמר: "כל הסקטורים והמגזרים יושבים על הגב של סוס עבודה אחד, סוס עבודה שהולך ומרזה, סוס עבודה שהצעדים שלו איטיים יותר ויותר, סוס עבודה שהצלעות שלו בולטות יותר ויותר. כל העסק הזה יושב על סוס העבודה הקרוי 'מעמד הביניים הישראלי'.

"בכל פעם שאחד המגזרים משיג לעצמו משהו, שמים עוד לבנה על הגב של הסוס. החרדים משיגים לעצמם מיליארד שקל לבניה ביישוב חריש - מחיר הדירה לבן של סוס עולה ל-128 משכורות; מאחז מחוץ לגושי הישובים ביהודה שומרון מקבל כביש עוקף משלו - הסוס משלם שמונה שקלים על קו"ב מים שעולה להביא אותו עד הבית פחות משלושה שקלים; עובדי חברת החשמל מקבלים חשמל חינם - הסוס מגלה שמאז אוגוסט האחרון מחירי החשמל עלו ב-20% והוא משלם למעלה מאלף שקלים כל חודש; מאות אלפי אנשים בריאים אינם עובדים וחיים מקצבאות? - אין בעיה, נעלה לסוס העבודה את מחירי הדלק.

"למה תמיד מעמד הביניים? אי-אפשר לקצץ פעם בקצבאות לחרדים? אי-אפשר לקצץ בהתנחלויות אף אגורה? למעמד הביניים מותר להעלות מיסים, אבל אי-אפשר לקצץ בסבסוד ההסעות המובילות להתנחלויות שבשום הסכם עתידי לא יהיו בתחומי מדינת ישראל? אתם יודעים לקצץ בעוד מקום חוץ מאשר מהאוכל של סוס העבודה שלכם?".

אחר-כך עבר לפיד להתמקד בחרדים, ואמר שחייבים להכניס את החרדים למעגל העבודה: "הכלי המרכזי הוא שילוב החרדים, בעיקר הגברים החרדים, בשוק העבודה הישראלי. על פי מחקר, שילוב החרדים בשוק העבודה, בשיעור דומה לזה של החילונים, יביא לתוספת של 2% לתמ"ג, שזה 15 מיליארד שקל בשנה.

"כל מי שנסע פעם לברוקלין יכול לראות שכל החרדים שם עובדים לפרנסתם. הם לא פחות יהודים בגלל זה, הם לא פחות דתיים בגלל זה, הם פשוט יודעים שאם הם לא יפרנסו את עצמם ואת ילדיהם, אף אחד אחר לא יעשה את זה.

"שאיש לא ימכור לכם שיש בהצעה הזו משהו אנטי-חרדי. איך זה יכול להיות אנטי-חרדי אם אנחנו מבקשים מהם לעשות בדיוק מה שאנחנו מבקשים גם מעצמנו? הרי תורה ועבודה זה אחד מעיקרי היהדות. 'כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה שגוררת עוון', אמרו חז"ל".
יאיר לפיד בחירות כנס שדרות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד