ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ש"ס ויהדות התורה: תפקיד הנשים אצלנו - שונה

המפלגות החרדיות תוקפות את ארגוני הנשים: "האם במדינה דמוקרטית מפלגה החפצה לפעול על פי גדרי הלכה אינה יכולה להיבחר?" • "הנשים החרדיות לא יצביעו לנשים"

צילום ארכיון: יעקב כהן
צילום ארכיון: יעקב כהן

ארגוני הנשים עתרו עם הגשת הרשימות לועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - מלהתמודד בבחירות לכנסת בשל מה שהם מכנים 'הדרת נשים' בשורותיהן.

מחר (ד) יתקיימו הדיונים בוועדת הבחירות בעתירה, והיום הגישו המפלגות החרדיות את תשובותיהן, באמצעות עורכי הדין משה מורגנשטרן ונדב עשהאל.

"המפלגות פועלות, וזאת על פי ההלכה, בהפרדה ברורה בין גברים ונשים - מטעמי צניעות. לגברים אצל המשיבה תפקיד אחד, ולנשים תפקיד אחר. אין בחלוקת תפקידים זאת כדי הדרת נשים, כדי הפליית נשים, או כדי לטעון כי נשים פחותות מגברים".

לטענת המפלגות, אדרבה, ניסיון למנוע מהמפלגות הללו לרוץ בהתאם להלכה - הוא הוא פגיעה בדמוקרטיה. "האם במדינה דמוקרטית מפלגה החפצה לפעול על פי גדרי הלכה אינה ראויה ויכולה להיבחר לכנסת? האם טענה שכזו אינה אנטי-דמוקרטית בצורה הברורה ביותר? המשיבות כן פועלות בד' אמותיה של ההלכה ולכן נציגיהן לכנסת הם גברים, היה וגישה זאת אינה מקובלת על אי מי, יתכבד ולא יצביע למשיבות".

באירוניה מסוימת מציינות המפלגות החרדיות, כי דווקא נתח ניכר מהנשים החרדיות יימנעו מלהצביע עבורן באם ישלבו נשים ברשימותיהן. "חלק ניכר מהנשים המצביעות יסרבו להצביע במידה ויהיו ברשימה נשים, וזאת בניגוד להלכה. האם כדי להשביע את רעבונן של המבקשות עלינו למנוע זכות על מנשים רבות החפצות להצביע למשיבות, מפלגות הפועלות על פי הלכה?"
מפלגות חרדים נשים רשימה הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד