כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מרב מיכאלי מתנגדת לגיוס חרדים לצה"ל

מרב מיכאלי, מקום ארבע ב'עבודה', לא חוששת להציע פטור מלא לבחורי הישיבות • ככה "מושכים לרבנים את הכוח מתחת לרגליים" • ואיזה חיים 'קשים ומבאסים'?

מירב מיכאלי. צילום: פלאש 90
מירב מיכאלי. צילום: פלאש 90

הכוכבת החדשה של מפלגת העבודה - מרב מיכאלי, שחררה היום (ג) התבטאות מפתיעה בנושא גיוס חרדים לצה"ל, במסגרת אירוע 'מדברים גורדון'.

"אני לא בעד גיוס חרדים לצבא. הפוליטיקה הישראלית נותנת לרבנים כוח - בזה שאנחנו ממשיכים להתעקש על גיוס. יש עוול היסטורי ואין ספק בזה, אך הוא כבר נעשה", טענה מיכאלי.

"לימודים בישיבה הם לא כיף, זה חיים קשים ומבאסים. יש מעטים שערוכים לשבת מהבוקר עד הלילה ולשנן גמרא, זה דבר מסובך מאין כמותו. ברמת ההפרדה ושנאה שיש בין חרדים לחילונים, הרבה יותר חשוב שהחרדים ילכו לעבוד ושהם יהיו מעורבים בחברה. אין לי ספק שאם היום פוטרים את החרדים בצורה גורפת משירות בצבא, מושכים לרבנים את הכוח מתחת לרגליים. הרבה חרדים רוצים להשתלב ושנפטור אותם משירות צבאי ונפסיק עם איום הגיוס", סיימה מיכאלי את עמדתה, המושמעת בתקופה האחרונה מכמה וכמה כיוונים.

כמייצגת גאה של ארגוני הנשים השונים, לא שכחה מיכאלי לציין גם את נושא 'הדרת הנשים' בצה"ל, שעשוי, חלילה וחס, להחמיר עם יתגייסו חרדים רבים. "לקח כל כך הרבה שנים להגיע למצב - שעדיין אינו מזהיר - של מעמד נשים בצבא. אנחנו נשלם על זה מחיר כל כך גבוה שאני לא רואה סיבה לשלם אותו".
מיכאלי גיוס חרדים ישיבות הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד