י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לשיר את דברי בעל ה'רבנו בחיי' בקצב ההיפ-הופ • האזינו

אוהד משיח, מתלמידי הרב דניאל זר, בוחר לשלב בין עולם המוסר ועולם המוסיקה • בדרך לאלבום בכורה הוא מגיש שיר ראשון - 'חמדת לבבי' - המבוסס על הפיוט למוצאי-שבת

לשיר את דברי בעל ה'רבנו בחיי' בקצב ההיפ-הופ • האזינו

אוהד משיח (28) הוא בחור צעיר, בוגר ישיבת 'אור דוד' בבני-ברק, כיום עובד ולומד.

כבר מגיל צעיר אוֹהֵד משיח את המוסיקה הזאת. "בשונה משאר השירים המדברים על עניינים רכים ונחמדים, אני התחברתי יותר דווקא לשירים האלה, כי 'חותכים עניינים' ומטיחים את האמת ב'פנים'...", מסביר משיח.

לפני 4 שנים התרחש המהפך, הבחור פנה ליצור טקסטים תורניים. אמנם, הוא לא כתב טקסטים חילוניים, אבל בימים ההם, המחאה שלו בעטה – הוא התייחס בשיריו ליחסי אמת בחברות, מחה נגד אמירת שקרים בין חברים, והתייחס באופן קשה לממסד. "מאז שאני בישיבה, הקפדתי על סדר 'מוסר'. כשסיימתי ללמוד את ספר 'חובת הלבבות', הציפו אותי כל-כך הרבה רגשות, וממש אכזב אותי שלא הרבה אנשים מכירים את בעל חובת הלבבות. הנחתי, שבדרך ההיפ הופ אוכל להנגיש את התכנים שלו לכלל הציבור".




איך מתחברת מוזיקה יהודית, ומוזיקה זועמת של 'היפ הופ'? אליבא דאוהד משיח, זה לא בלתי אפשרי: "מוסיקת 'היפ הופ' מטבעה, אגרסיבית למדי, לכן לא אוכל לשיר שירים כאלה בחתונות למשל. אני מביא תוכן חיובי וטוב לצעירים שמאזינים למוסיקה בסגנון הזה, אם כבר, אז לפחות שיקשיבו למילים טובות". את ניסוי הראשון ביצע משיח בישיבה, שם שר כמה שירים והמתין למשוב שלא איחר להגיע, "הר"מים וראש הישיבה שלי ביקשו שאמסור להם עותק, רבים מבעלי התשובה שמכירים את סגנון ה'היפ הופ' החמיאו לי על השירים".

השיר הראשון בדרך לאלבום הבכורה, נקרא חמדת לבבי ומבוסס על פיוט למוצאי שבת. "העולם מחפש לעצמו אלילים להעריץ, אני הערצתי תמיד את אליהו הנביא. זאת דמות שאני אוהב ומעריך, אליהו הנביא, מרומם רבים. גם דוד ושלמה המלך הם פרזנטורים ומתארחים בלא מעט מהשירים באלבום, אבל אליהו הנביא מגיע לכל שמחה ומחייה אותה, מתאים לי להידבק במידותיו".
מוצאי שבת מוסיקה יהודית היפ הופ אור דוד אוהד משיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד