י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

מסקנות התאונה בנצרת: חניון עירוני למשאיות היה מונע את התאונה

מחקירת התאונה שבה נהרגה אישה בת 83 בשכונת בילאל בנצרת, עולה כי אם היה קיים חניון עירוני שבו משאיות היו חונות ולא נכנסות לרחוב, אולי ניתן היה למנוע את התאונה הקטלנית

מסקנות התאונה בנצרת: חניון עירוני למשאיות היה מונע את התאונה

ב-2 בדצמבר 2012, בשעה 05:15, יצאה תורייה אגבריה מביתה שבשכונת בילאל בנצרת, בדרכה להתפלל בהר הבית, בירושלים. באותה שעה יצא נהג משאית מסוג וולוו מביתו, נכנס לרכב הכבד והחל לנסוע לאחור, מרחק של כשלוש מאות מטרים עד תחילת הרחוב. נהג המשאית לא הבחין בתורייה אגברייה בת ה-83, שעמדה במרכז הכביש, והמתינה לרכב שיסיע אותה אל תחנת האוטובוס, פגע בה והרג אותה.

מחקירת המקרה על ידי חוקרים, מתנדבי "אור ירוק", עולה כי הדרך שבה נסעה המשאית היא דרך ללא מוצא ואין אפשרות להסתובב בסוף הרחוב. משני צידי הרחוב חונות מכוניות, הכביש עם ציפוי אספלט רעוע ואין מדרכה באזור התאונה. מהחקירה עולה כי משאית הוולוו נסעה לאחור ללא מכון, כפי שמחויב בחוק, אך לטענת בני משפחתו של הנהג, יש בה זמזמם המתריע על נסיעה לאחור. במהלך החקירה נמצאו כשלים בתשתית הרחוב, אין מדרכה והאספלט רעוע.

חוקרי היחידה, הינם בוגרי קורס של "המכללה הישראלית לביטחון וחקירות", אשר הצטרפו לאחרונה לעמותת "אור ירוק" כמתנדבים פעילים. המתנדבים לקחו על עצמם, לאתר מפגעי בטיחות ולחקור תאונות קטלניות וקשות, על מנת למנוע תאונות דומות בעתיד. המתנדבים, תושבי הצפון, מתמקדים בשיפורי בטיחות באזור מגוריהם, מתוך כוונה לייצר סביבה בטוחה בקהילה שבה הם מתגוררים

עמותת אור ירוק: "על המדינה להשקיע משאבים בשיפור התשתית במגזר הערבי. לו היה חניון עירוני בשכונה שבו ניתן היה להשאיר את המשאית ולא להכניסה לרחוב הצר, אולי ניתן היה למנוע את התאונה. לו היו קיימות מדרכות שבהן ניתן היה לעמוד אולי חייה של האישה היו ניצלים".






אור ירוק משאיות אסון תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד