י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עיתון כוויתי: ישראל פגעה במתקן חיזבאללה ובו טילים

העיתון הכוויתי 'אל-ג'רידה' דיווח: ההפצצה בכפר בדרום לבנון נועדה לפגוע בטילים מתקדמים שהועברו מסוריה ללבנון, שביכולתם לשאת ראש קרב כימי

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ שהתרחש שלשום במחסן תחמושת של חיזבאללה בכפר טיר חרפא בדרום לבנון. כך מדווח הבוקר (ד) העיתון הכוויתי 'אל-ג'רידה', מפי מה שהעיתון מגדיר גורמים 'מהימנים'.

לפי הדיווח, במחסן שפוצץ בכפר אוחסנו טילים בעלי יכולת לשאת ראשי נפץ כימיים או ביולוגיים שהועברו בתקופה האחרונה מסוריה ללבנון.

הפיצוץ התרחש סמוך לגבול עם ישראל. לא דווח על נפגעים, אך דווח כי עשן כבד היתמר ממחסן, שכלי תקשורת שונים בלבנון אישרו כמחסן נשק של חיזבאללה. רדיו 'קול לבנון' דיווח מפי מקורות ביטחוניים בביירות כי אנשי חיזבאללה חסמו את אזור הפיצוץ.

מוכתאר טיר חרפא, לעומת זאת, אמר כי הפיצוץ אירע מהתלקחות נפל פגז ישראלי שנחת במקום במלחמת לבנון השנייה. הוא הכחיש בתוקף את הדיווחים בתקשורת שלפיהם הפיצוץ אירע במחסן נשק של חיזבאללה.

לפי הדיווח בעיתון הכוויתי, ברשות חיזבאללה מחסן נשק נוסף סמוך לכפר עאליי שבהר הלבנון וכן מחסנים חקלאיים שהוסבו למחסני טילים. "חיזבאללה משתמש בטכנולוגיות חדישות ביותר באחסון התחמושת והטילים ובשמירה על חשאיות. מדובר בטכנולוגיות אירניות הדומות לאלו שאיראן עושה בהן שימוש כדי לאבטח את המחסנים שלה", דווח. לטענת אותם גורמים, ישראל הצליחה לחדור את האבטחה האלקטרונית וכך הצליחה לפוצץ מחסני טילים ותחמושת באיראן ולבנון, ביניהם מחסן הנשק שפוצץ באזור הבקאע לפני כחודשיים.

"במהלך התקופה האחרונה השמידה ישראל נשק מתקדם נגד ספינות מלחמה שיוצר באיראן", מסרו. "ישראל רואה בהעברת טילים מסוריה לחיזבאללה סכנה גדולה", מצטט העיתון. "היא רואה בהעברת ראשי נפץ כימיים קו אדום שעלול להוביל לעימות גדול באזור. ישראל עוקבת מקרוב אחר כל תזוזה של נשק בלתי-קונבנציונלי שנמצא ברשות המשטר הסורי".
דרום לבנון חיזבאללה טילים נשק הפצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד