י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסעיר: אברך מצא 1,919,500,000 דולר בכותל

התעלומה שמסעירה את תולדות אהרון: אברך מצא בכותל מעטפה ובה המחאות בסכום כולל של 1,919,500,000 • אתמול הועברה המעטפה ליחידת ההונאה במשטרה

מסעיר: אברך מצא 1,919,500,000 דולר בכותל

התעלומה שמסעירה את ירושלים: אברך מחסידות תולדות אהרון מצא בשבוע שעבר מעטפה ובה המחאות בסכום כולל של כמעט שני מיליארד דולר. אתמול הועברה המעטפה ליחידת ההונאה במשטרת ירושלים - שם יחקרו את המקרה.

באמצע שבוע שעבר הגיע האברך לרחבת הכותל המערבי, שם מצא מעטפה חומה ובה 507 המחאות מבנקים שונים ברחבי העולם, בניהם גם מבנקים בארצות-הברית, כשהסכום הכולל והמדויק של ההמחאות הוא: מיליארד תשע מאות ותשע עשרה מיליון וחמש מאות אלף דולר.

על המעטפה נרשמה סיסמא מוזרה בשפה האנגלית: "אלוקים האב, אלוקים הבן ורוח קודשו תמלא את העולם".

האברך שמצא את המעטפה היה נרגש וחשף את סיפור המעטפה בפני כמה ממקורביו.

כבר באותו יום, כשהגיע להתייעץ עם אחד מחבריו שבבעלותו ציינג', המליץ לו הלה לערב מיידית את המשטרה, בסיוע עורך דין. הוא הסביר לו כי במידה ולא יעשה זאת, הוא עלול להסתבך עם רשויות החוק.

במקביל, התפשטה השמועה על הסיפור בקרב אנשי החסידות. "ממש כולם החלו לדבר על הסיפור. אנשים תהו האם הכסף הזה יוכל להגיע לידיו", סיפר אברך מהחסידות. "אדם מבוגר שאל אם הוא יוכל לתרום סכום נכבד למוסדות של תולדות אהרון, אחרי שהוא מצא סכום כה גדול".

אתמול (ג') הבין האברך כי אינו יכול לפרוט את ההמחאות, מכיוון שמדובר בעבירה פלילית.
הוא פנה למשרד עורכי הדין אהרון פוגל שהמליץ לו לערב את המשטרה.

המעטפה הועברה לידי חוקרי במפלגת ההונאה במשטרת ירושלים.

גורם בלשכת רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ אמר ל'בחדרי חרדים': "נמצאו 507 צ'קים ניגרים בסכום שצוין, הצ'קים פתוחים ולא יועדו לאף גוף. מעת לעת מתקבלות תרומות מדרום אפריקה וממדינות שונות אך לרובם אין כיסוי".
הכותל המערבי אברך כסף משטרה אבידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד