י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קומקום נשפך - ותלמיד 'מיר ברכפלד' נכווה בכל חלקי גופו

קומקום מלא מים רותחים נשפך על תלמיד ישיבת מיר ברכפלד, וגרם לו לכוויות קשות בכל הגוף • הבחור טופל במקום, ופונה במצב קשה בניידת נט"ן ל'תל השומר'

כוויות. צילום ארכיון
כוויות. צילום ארכיון

תלמיד ישיבת מיר ברכפלד, שהיה שרוע במיטתו ככל הנראה, משך בלא משים בכבל של הקומקום החשמלי שניצב במדף מעל לראשו. הקומקום המלא במים רותחים נשפך עליו, וגרם לו לכוויות רבות בכל חלקי גופו.

לאחר טיפול במקום על ידי מתנדבי הצלה, פונה הבחור כשכל גופו מכוסה בכוויות קשות בניידת נט"ן לבית החולים 'תל השומר', כשמצבו קשה אך יציב.

כונן 'איחוד הצלה' שהוזעק למקום, מוטי מייבסקי, מספר ל'בחדרי חרדים': "קיבלנו דיווח בהול על בחור שנכווה קלות באגף המזרחי של הפנימיה. מספר כוננים חשו למקום והבחינו בבחור שכל גופו היה מכוסה כוויות קשות - ולא קלות כפי שדווח תחילה. הוא אמנם היה בהכרה מלאה, אף ראשו, פניו, חזהו ורגליו היו מכוסים בשלפוחיות כוויה. חבריו לקחו אותו מיד למקלחת שבחדר, כדי להתיז עליו מים צוננים. לא ברור איך זה קרה, אבל ככל הנראה, הוא התיישב או משך בטעות בכבל הקומקום והתכולה נשפכה עליו".

"כדרכנו במקרים אלו, המטרה העומדת מול עינינו היא לייצב את מצבו. שלפנו תחבושות ותרחיפי ברנשילד ומרחנו בהם את כל גופו. במקביל, כדי למנוע מצב התייבשות, פעולה שעלולה לקרות לאחר כוויות קשות, כאשר הגוף מגייס נוזלים על מנת לקרר את החום הצורב ועלול אף להגיע לכדי איבוד הכרה, פתחנו לו וריד באחד העורקים והזרקנו לו עירוי נוזלים כדי לשמור על רמת חום נמוכה בגוף.

"פראמדיק של נט"ן שחש למקום, פינה אותו למרכז הרפואי 'תל השומר' במצב קשה אך יציב. שם הוא יקבל טיפול שאין בידינו לתת, ועיקרו מניעת התדרדרות וזיהום העור".

ב'איחוד הצלה' קוראים לציבור לשים לב ולנקוט משנה זהירות במיוחד בחורף, למיקומם של מיחמים, תנורים, קומקומים חשמליים וכיוצא בזה, כדי למנוע אסונות. "אי אפשר להימנע מהכנת כוס תה או קפה מהביל, אבל בהחלט אפשר להקפיד על כללי זהירות מחמירים, כדי לצמצם ככל האפשר מקרים מחרידים כאלו", אומרים שם.
כוויות ברכפלד תלמיד ישיבה קומקום מים רותחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד