כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שיווק אגרסיבי של נדל"ן: עוד 5,762 דירות בשוק

משרד השיכון חצה את יעדי הממשלה לשנת 2012, והוא צפוי לשווק השנה קרוב ל-40 אלף יחידות דיור • בין המתחמים שהוצאו היום לשיווק: 404 דירות במתחם 'שנלר' בבירה

אטיאס. צילום ארכיון: ששון תירם
אטיאס. צילום ארכיון: ששון תירם



משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל מכים שוב את כל התחזיות, ומודיעים על שיווק של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ, כדי לעמוד ביעדים השאפתניים של הממשלה לשיווק קרקעות למגורים.

משרד השיכון והמנהל הודיעו היום (ד) על שיווק לבניית כ-5,762 יחידות דיור ברחבי הארץ. מתוכם 404 יחידות דיור במתחם 'שנלר' בשכונת גאולה בירושלים, 398 יח"ד בביתר עילית, ו-102 בעמנואל. בכך, יגיע היקף השיווקים שפורסמו מאז כניסתו לתפקיד של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לכ-140 אלף יחידות דיור. סך כל הקרקעות שישווקו ב-2012 צפוי להגיע ל-38-39 אלף יחידות דיור, עלייה של כ-50% לעומת שיווק הקרקעות בשנת 2008, והנתונים הגבוהים ביותר מאז שנת 1997 – כלומר, שיא של 15 שנים.

בעקבות השיווקים המסיביים בשנים האחרונות חלה עלייה בהתחלות הבנייה שהגיעה לזינוק של כ-50% בהתחלות הבנייה ב-2011 ולשיא של עשור. במקביל, במשרד הבינוי והשיכון חוזרים ומדגישים את ההכרח בהגדלת האשראי לקבלנים שמהווה את הדלק של ענף הנדל"ן - על ידי שר האוצר ובנק ישראל.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "יש היום בישראל שיא של בנייה שלא היה כמותו מאז גלי העלייה הגדולים של שנות ה-90. המדיניות שהובלתי לשיווקים אגרסיביים של אלפי יחידות דיור בכל פעם שינתה את המגמה של עליית מחירי הדירות וגרמה להתחלת ירידת מחירי הדירות החדשות.

"אני שמח שעמדנו ביעדים השאפתניים שהציבה לנו הממשלה (35,000 יח"ד) ואף עברנו אותם, הודות למאמצים שהושקעו על ידי העובדים המסורים של המשרד ושל המינהל. אנו משווקים לכל המגזרים בכל רחבי הארץ ונותנים הטבות ומענקים בהיקף של כ-100 אלף שקל לרוכשי דירה בפריפריה כדי לעודד הגירה חיובית. אנו משווקים דיור להשכרה ארוכת טווח וקרקעות בהנחה של 50% לזוגות צעירים באזורי הביקוש".

השיווק במתחם שנלר מצטרף לשיווק נוסף במקום מלפני שנתיים של 218 יח"ד. בכך יגיע סך הדירות שייבנו במתחם ליותר מ-600. סיבת העיכוב בשיווק יתרת הדירות במתחם הייתה עקב חיפוש פתרונות חלופיים וראויים למכון הגיאולוגי הממוקם במתחם. היום בבוקר נחתם ההסכם בין כל הגורמים הנוגעים בדבר להעברת המכון הגיאולוגי, ועל כן ניתן האור הירוק לשיווק המתחם. המכרזים ייצאו בשבוע הקרוב.
אריאל אטיאס שיווק קרקעות שיכון דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד