י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יהדות התורה במתח: מי יגזור קופון על הקמפיין?

רק חודש נותר עד לבחירות, אבל ביהדות התורה מתקוטטים בשאלה הרת-גורל: איזה משרד פרסום ינהל את הקמפיין ומקורבו של מי יגזור קופון • גם ביאלה-ב"ב הודיעה על החרמת הבחירות

מי ינהל את הקמפיין?. צילום: ארכיון
מי ינהל את הקמפיין?. צילום: ארכיון צילום: אליהו קובין



33 יום לבחירות וביהדות התורה נשברו כל שיאי הפלגנות: עד יום חמישי בלילה עדיין לא הוכרע מי יהיה משרד הפרסום שינהל את קמפיין הבחירות של המפלגה. נכון לעכשיו, גם המטות, כפי שדיווחנו בימים האחרונים, עדיין שוממים.

אמש, עדיין קיוו כל הצדדים (גור, שלומי אמונים, דגל – ויז'ניץ ובעלזא די מיישרים קו בנושאי הסברה ותקציבים), כי כבר יוחלט אודות זהות משרד הפרסום שיזכה בנתח התקציבי של עוגת הפרסום בתקשורת, ומטה ההסברה יוכל להתחיל לפעול.

קיוו, שבכך תשוב האחווה לשרור בין השורות.

אמש ישבו שלושת המתמודדים על נתח הפרסום (משרדי 'בולטון פוטנציאל', 'בראשית' ו'תוצאות אפקטיביות') לסיבוב אחרון של הצגת תוכניותיהם. הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, תואם מועד הצגת הפרזנטציות גם עם 'תוצאות אפקטיביות', ומנהל המשרד, שעיה איצקוביץ, הגיע מוכן עם פרזנטציה אותה הציג בפני אנשי המטה.

מאחר ומדובר ב(כאילו) מכרז, לא נכון יהיה לומר מילה וחצי מילה אודות טיב החומרים אותם הציג כל מתמודד. גם לא את התרשמות כל אחד מהמשתתפים.

כך או כך, במהלך היממה הקרובה תוכרע השאלה הרת הגורל.

במקביל, שלשום גם התכנסה 'ועדת השמונה' של אגודת-ישראל, בלשכתו של מ"מ ראש עיריית בני-ברק, חנוך זייברט. נושא הרוטציה כמעט שלא הוסכר. הנוכחים עסקו בעיקר בנושאים כספיים (חלק לי, אחלק לך, חציו לי, חציו לך, וכן הלאה על זו הדרך) כאשר גם על כך יש לכל צד מה לומר. (50-50? 40-60?).






אין לנו נחלה בבחירות

ולצד המאבק על חלוקת עור הדוב שטרם ניצוד - ביום חמישי בערב פרסמה חסידות ביאלה-רמת אהרון (רחוב רוזנהיים בשכונת רמת אהרן בבני-ברק), כי היא מצטרפת לפלג 'העדה החרדית' ולא תשתתף בבחירות הקרובות לכנסת.

במודעה שפירסמה הנהלת המוסדות נכתב: "לאנשי שלומינו וידידי מוסדותינו די בכל אתר ואתר". תחת הכותרת לשאלת רבים נכתב: "היות ובשבועות הקרובים מתקיים פה בארץ ישראל בחירות לשלטון כאן בארץ הגלות בעוונותינו הרבים, וישנם פירסומים שונים על פעולות למען הבחירות מטעם: 'מטה חסידי ביאלה'. לכן הננו להודיע ולפרסם בשער בת רבים שמעולם לא הוקם על ידי מוסדותינו מטה בשם הנ"ל.

"וגם בהווה אנו אמונים על דרך רבותינו הקדושים זכותם תגן עלינו ויבלחט"א האדמו"ר שליט"א אין לנו שום חלק ונחלה בבחירות וכפי שאנו מתבדלים מהם כל השנה, ממונם ומוסדותינו הינם על טהרת הקודש בלבד, ועל זה באנו על החתום הנהלת המוסדות". המכתב, כך נראה, יפורסם מחר בבטאון 'העדה'.

לא ברור כמה חסידי 'ביאלה רמת אהרן' קיימים על פני כדור הארץ, אך די בהצהרות מהסוג הזה כדי ללבות מחדש את תבערת המריבות.

"הנה, גם אצלכם יש מריבות", יאמרו החברים ב'דגל התורה' לחברים ב'אגודה', כשהם מצרפים לרשימה גם חסידויות נוספות כדוגמת רחמסטריווקא ובוהוש שאינם נוטלים תקציבים מהמדינה ומקבלים תקציבי ענק מקרן ההצלה של חסידי סאטמר.

מרובים צרכי עמך, מרובות הטענות כבדות המשקל של כל צד – ובינתיים עולם כמנהגו נוהג, אפילו שלט אחד לרפואה עוד אין.

לתפארת חמשת המנדטים הנצחיים של 'יהדות התורה' ולשמחתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שחלומו העתידי הוא לראות את המפלגות החרדיות קטנות ותלותיות.
ביאלה רמת אהרן בחירות העדה החרדית מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד