כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לראשונה בנח"ל החרדי: עולים להלחם ברמת הגולן

לאחר שנים של תעסוקה מבצעית בשטחים, גדוד הנח"ל החרדי עורך תרגיל גדודי ראשון ברמת הגולן • הכין את הגדוד להשתתפות במלחמה • "הגדוד המוערך ביותר"

בתרגיל. צילום: דו"צ
בתרגיל. צילום: דו"צ

,

בשבוע שעבר עם תחילת ה'חנוכה', לוחמי גדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר הדליקו נרות באווירה מעט שונה: בתרגיל גדודי ראשון בגולן.

בין המסעות הרגליים, שיתוף הפעולה עם הארטילריה והשריון והמבול הבלתי פוסק, חגגו הלוחמים גם את חג החנוכה בשירי מזמור וריקודים.

גדוד "נצח יהודה", אשר התמקצע מאז הקמתו בתעסוקות מבצעיות ובתרגילים באיו"ש, קיים לראשונה את התרגיל בגזרת רמת הגולן כדי להכין את הגדוד לכל תרחיש.

לפי מפקד הגדוד, סא"ל תלם חזן, התרג"ד הנוכחי היה קשה מבחינת האתגרים הפיזיים, הנפשיים והמקצועיים שציפו לחיילים.

"העובדה שהתרג"ד מוכוון ללחימה נגד אויב שונה המתנהל אחרת ממה שאנו רגילים אליו מהווה דבר חדש ומיוחד ללוחמים, ועל כן נערך שיפור מקצועי מאוד גדול", ציין סא"ל חזן.

בהתאם לכך ההכנות אליו היו מיוחדות. המג"ד, אשר בתפקידו הקודם היה קצין האג"ם של פיקוד הצפון, מכיר את המתאר בצורה פרטנית ומעמיקה, וערך סקירה לכל המפקדים בנושא. סא"ל חזן הסביר כי "כל ההכנות, החל מציוותי הכוחות, האמל"ח אותו לוקח הלוחם ועד שיטת הפעולה, נעשו בצורה שונה. כל אלה הובילו לכך שבסופו של התרגיל הבנו שהחטיבה בכלל והגדוד בפרט, מוכנים לכל תרחיש".



גדוד "נצח יהודה" הוא הגדוד החרדי היחיד בצה"ל, שהוקם בשיתוף של משרד הביטחון ורבנים, על מנת לאפשר לחרדים לשלב שירות צבאי קרבי עם המשך השמירה על אופן חייהם.

המג"ד סיפר כי האופי המיוחד שלו, נותן לו רק יתרונות. "הגדוד הוא גדוד מבצעי ולוחם לכל דבר, אשר קיבל את פרס הגדוד המצטיין בפעילות מבצעית כבר שנתיים ברציפות, ומוערך על ידי המפקדים הבכירים ביותר", ציין המג"ד.,

,



,
נח''ל חרדי נצח יהודה תרחיש רמת הגולן צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד