כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יכולים לרוץ • החרדים ובן ארי לא נפסלו

בקשות הפסילה נגד 'עוצמה לישראל' בשל גזענות ותמיכה בארגון טרור - נידחו ברוב גדול • בקשת הפסילה נגד המפלגות החרדיות בשל הדרת נשים - נדחתה פה אחד

בן ארי. צילום: יעקב כהן
בן ארי. צילום: יעקב כהן

ועדת הבחירות הכריעה היום (ה) כנגד פסילתם של 'עוצמה לישראל' בראשות ח"כ מיכאל בן ארי, וכנגד פסילתן של המפלגות החרדיות. בעוד לבקשה לפסול את בן ארי היו שלושה תומכים, שני נמנעים ו-17 מתנגדים, הרי שהבקשה לפסול את ש"ס ויהדות התורה נדחתה פה אחד.

נגד בן ארי הוגשו חמש בקשות לפסילתו, בטענה שהוא מסית לגזענות, פועל נגד היותה של ישראל מדינה דמוקרטית ותומך בארגון טרור (ארגון כך, של הרב כהנא, שהוצא בזמנו מחוץ לחוק. ש.ר.), הבקשות הוגשו על ידי מפלגות בל"ד וחד"ש, 'המטה למאבק בגזענות בישראל', 'ארץ חדשה' ואורן פסטרנק - מתמודד ברשימת העבודה לכנסת.

במפלגת עוצמה לישראל הגיבו בזלזול לטענות שנועדו "לעורר ריב ומדון, ליבוי יצרים והלהטת המערכת הפוליטית בתקופה רגישה של בחירות". לדבריהם, "פסילת המפלגה תביא לקיצוץ גבולות חופש הביטוי למקומות אשר הדעת אינה סובלת במשטר דמוקרטי".

עוד בנושא:
ארגוני הנשים: לפסול החרדים בגלל 'הדרה'
ש"ס ויהדות התורה: תפקיד הנשים אצלנו - שונה
ועדת הבחירות דנה: לפסול את החרדים?

יו"ר המפלגה, ח"כ אריה אלדד, אמר בדיון: "הטענות שאנחנו גזענים מפני שאנחנו רוצים להחיל את החוק הישראלי על כל שטחי ארץ ישראל - נכונות. טענו נגדנו שאנחנו גזעניים, כי אנו רוצים להפוך את השפה העברית לשפה רשמית יחידה - זה נכון. גם הגשנו בנושא הצעת חוק שכתבה פרופ' רות גביזון. טענו נגדנו שאנחנו גזעניים משום שאנחנו פועלים לפינוי שוהים ומסתננים בלתי חוקיים - זה נכון. אנחנו מאמינים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. נדמה לי שגם דוד בן גוריון הרבה לכתוב על כך".

כאמור, ברוב מוחץ נדחתה הבקשה, יחד עם הבקשה לפסול את המפלגות החרדיות בשל 'הדרת נשים', טיעוניהן של המפלגות החרדיות התקבלו, כי לנשים יש 'תפקיד אחר' במפלגה, וכי הנשים החרדיות עצמן לא יצביעו לרשימה שתכיל נשים בניגוד להלכה.
חרדים בן ארי עוצמה לישראל פסילה ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד