כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לשרי כלכלי

חשיפה: שר הביטחון ברק חתם על אישורי בנייה ל- 867 יח"ד בגבעת זאב אישור הבנייה ניתן למתחמים שב'גבעת הבננה' הצמודה לגבעת זאב החדשה, ומהווה בשורה של ממש לציבור החרדי

שר הביטחון אהוד ברק חתם אתמול על אישורי הבנייה לבנייתן של 700 יח"ד ב'גבעת הבננה' שבגבעת זאב, בשטח המהווה חלק מ'אגן האיילות' ומוכר כשכונה התורנית – גבעת זאב החדשה. האישור מצטרף ל- 167 יח"ד עליהן חתם השר בתחילת השבוע כחלק משיווק הקרקעות הכולל של משרד השיכון לבנייתן של 5,760 יחידות דיור ברחבי הארץ.

חתימת שר הביטחון שאושרה אתמול ולא פורסמה עדיין בכלי התקשורת, מהווה בשורה של ממש עבור הציבור החרדי, כאשר מרחב הבנייה שאושר המסתכם בסך משמעותי של 867 יח"ד, מיועד להרחבת השכונה הקיימת המהווה את עתודות הבנייה המשמעותיות של היישוב גבעת זאב שהתפתח בשנים האחרונות באופן ניכר.

השכונה התורנית בגבעת זאב החדשה כוללות כ-300 יח"ד מאוכלסות ועוד מספר דומה של יח"ד המצויות בשלבי בנייה, כאשר שורה של מתחמי בינוי נוספים בסך כולל של מאות יח"ד (בנייה רוויה ובנייה צמודת קרקע בסגנון 'בנה ביתך'), נמצאים בשלבי שיווק שונים.

האישור הממשלתי נובע מהחלטה אסטרטגית על חיבור האגן הצפוני של ירושלים עם שכונת העיר, על מנת לקבע את תחומי העיר מצד צפון ולייצר רצף לאזור העיר מודיעין ויישובי המרכז. גורמים ברשויות המקומיות באזור מדברים אף על 'הסכמה' פלסטינית שבשתיקה, לפיה אזור זה הממוקם עמוק בתוך תחום גדר ההפרדה שבעוטף ירושלים תימשך בנייה ישראלית 'הדרגתית'.

בהתאם להחלטה זו, החריגה ממשלת אולמרט את הבניה באזור למרות עיכוב הבנייה באזור מעלה אדומים, וכך גם הממשלה הנוכחית שהכריזה על הקפאה בשטחי יו"ש ונמנעה מהכרזה על פרויקטים חדשים בירושלים, למעט אזור זה, וכך למרות עיכובי הבניה אושרו מאות יח"ד לבנייה באזור בהם גבעת זאב החדשה כולה. בנוסף, בהנחיית משרד הביטחון הוסרה לפני כשנתיים החסימה הצבאית בכניסה לשכונת רמות שהועברה לאזור מכבים שבכביש 443, ונפתח כביש ישיר לגבעת זאב ולשכונת גבעת זאב החדשה ישירות מכביש 443, ולא רק מכיוון ירושלים כפי שהיה לאורך השנים, מה שהביא לעלייה במחירי הדיור באזור, שעל פי הערכות, מתקרבת לרמת המחירים בבירה.
דירות גבעת זאב שר הביטחון אהוד ברק אישור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד