ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בריסל: ההורים חששו - ובית הספר היהודי עבר מקום

בית הספר היהודי 'מיימונד' בבריסל נאלץ להעתיק את משכנו מהאזור בו שכן, שהיה מוכה פשע, למרכז העיר • מנהל בית הספר: הרישום צנח והגענו לחובות של 8 מיליון דולר

בית הספר מיימונד בבריסל
בית הספר מיימונד בבריסל

הנהלת בית הספר היהודי 'מיימונד' בבריסל החליטה להעביר את בית הספר למבנה חילופי במרכז העיר, זאת בשל חשש מפיגועים אנטישמיים, ורתיעתם של ההורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר היהודי - המוקף באוכלוסיה מוסלמית.

הודעה על המעבר הצפוי נשלחה להורי הילדים.

מדובר בבית הספר היהודי Jacques Wajc מימונד, שהיה ממוקם עד כה באזור המאוכלס בבני מיעוטים - מוסלמים ואחרים - בני המעמד הנמוך במדינה, המאופיין בריבוי מקרי אלימות, אנטישמיות ופשע.

מנהל בית הספר הסביר השבוע, כי בית הספר הגיע למצב כלכלי קשה, וחובותיו לעירייה המקומית תפחו לסכום של כשמונה מיליון דולר, הסיבה לכך, לדבריו, נעוצה בירידה תלולה ברישום הילדים לבית הספר.

"הורים מפחדים לשלוח את ילדיהם לבית הספר הזה שנמצא באזור גרוע, אזור של פשע ואנטישמיות. הירי בבית הספר בקונטיקט שבארה"ב רק הגביר את החשש. הירידה התלולה ברישום ילדים לא התחילה השנה, אנחנו רואים את זה כל שנה, אבל עכשיו החלטנו לעשות מעשה, ולהעביר את מיקום בית הספר למקום בטוח במרכז העיר", סיים המנהל.

בבריסל מתגוררים כעשרת אלפים יהודים, ובעיר יש שני בתי ספר יהודיים נוספים: ג'ננו ובית אביב, הממוקמים באזור היהודי בעיר.
בריסל בלגיה בית ספר מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד