כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

"החרדים תמיד מומחים בהוצאת הודעות לתקשורת"

מתחם הרכבת מיועד להפוך למרכז מסחר ופעילות גם בשבת • חברי המועצה החרדים שיגרו מכתב חריף לברקת • ברקת: לא סותר ה'סטטוס קוו' • ו'העדה' נערכת לקרב הבא

הפגנות שבת. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
הפגנות שבת. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מתחם התחנה הישן בירושלים,הממוקם בדרך חברון, יוסב במהלך האביב הקרוב לשטח בן 11 דונם שיכיל שטחי מסחר, אמנות ואוכל. על פי התוכנית השאפתנית, יוקמו במקום שבע מסעדות, לצד מרכז מבקרים ענק, מרכז מסחרי ועוד.

ראש העיר, ניר ברקת, הגיע השבוע למתחם כדי לעקוב מקרוב אחר התקדמות העבודות. בדברים שאמר לכלי התקשורת הצהיר ברקת כי ייתן יד לפתיחת המקום בשבת. "המקומות הציבוריים סגורים בשבת, המקומות הפרטיים - כל אחד מחליט על דעתו מה טוב לו, וזה הסטטוס קוו בירושלים, ואין בו שינוי".

גורמים ב'העדה החרדית' כבר מאיימים - בעקבות דברי ברקת - לסמן את המתחם כסמל המאבק החדש למען השבת בירושלים, ועוד טרם נבנה המקום - הם כבר מאיימים להפגין.

דברי ראש העיר סיבכו אותו גם עם חברי המועצה החרדים מ'יהדות התורה'. בינתיים, שיגרו האחרונים מכתב, בו הם מבקשים מברקת לחזור בו מהדברים, זאת על אף שמדובר במקום פרטי.

"הננו להביע את מחאתנו החריפה כנגד רמיסת קדושת השבת בריש גלי ובפרהסיה בירושלים - העיר הקדושה לאלוקים ולעם ישראל. אנו נחרדים ומזועזעים לקרוא כי אינך מתנגד לפתיחת עסקים בשבת, תוך אמירה מפורשת שאין מדובר בהפרה של ה'סטטוס קוו' שכן מדובר ב'עסקים פרטיים'.

"הגדרת מתחם הרכבת המחודש כעסק פרטי, הינה אמירה בלתי ראויה, שכן מתחם זה אמור לשמש כמתחם המוני לתרבות ופנאי אשר יופעל ח"ו בשבת קודש".

חברי המועצה ממשיכים ומזהירים: "מעבר לכך, האמירה המפורשת שעסקים פרטיים יכולים לפתוח את שעריהם לפעילות בשבת, מהווה קריאה של ראש הרשות המקומית לחילול שבת המוני ראשוני מסוגו, שלא היה כדוגמתו מעולם. שכן, ראש עיר בירושלים מעולם לא אמר בריש גלי ובפומבי כי אינו מתנגד לחילול השבת בעיר הקדושה – אפילו אם מדובר במסגרת עסקית פרטית".

כאמור, ידיהם של חברי המועצה כבולות, ובעירייה אף יש מי שמלגלג על חברי המועצה: "החרדים תמיד היו מומחים בהוצאת הודעות לראש העיר ולתקשורת החרדית, כדי להוכיח שהם אכן נלחמים על קדושתה של העיר. ספק מה יעשו במידה והמתחם אכן יהיה פתוח. האם ישברו את הכלים וישאירו את ברקת לבדו, או שמא יתקפלו בפניו לאחר שיקבלו הצעות שונות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אין כל שינוי ב'סטטוס קוו' בירושלים כפי שהיה בכל השנים, לפיו, מקומות עירוניים אינם פועלים בשבת. מדובר במתחם שאינו עירוני המופעל באופן פרטי".
ירושלים ניר ברקת יהדות התורה שבת מתחם הרכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד