כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"מאותם יחידי סגולה שהפכו את צה"ל למה שהוא"

מאות השתתפו במסע הלוויתו של הרמטכ"ל ה-15 אמנון ליפקין שחק ז"ל • בסופדים: נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל • סיקור

אמנון ליפקין שחק. צילום: פלאש 90
אמנון ליפקין שחק. צילום: פלאש 90

מאות בני אדם, בהם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל בני גנץ ועוד, ליוו היום (ה) בשעות הערב לבית העלמין בקרית שאול, כדי ללות למנוחות את הרמטכ"ל ה-15 של מדינת ישראל - אמנון ליפקין שחק.

שישה קצינים בדרגת אלוף נשאו את ארונו של שחק, כשהרב הצבאי הראשי נשא תפילה, לאחר אמירת ה'קדיש' החלו ההספדים.

נשיא המדינה אמר בהספדו: "חייו היו קודש לעם, למדינה, למשפחתו, למשפחת הלוחמים. הקדשת למשפחות האלה כל יום מגבורתך וחכמתך. לא ידעת פחד לא בפני אויב ולא אכזריות המציאות. לא עשית שקר בנפשך גם כשהתקווה נראתה כמרוממת נפש וגם ברגעים קשים. היית וכך תישאר - לוחם גדול. מדינה שכל חייה נאלצה לעמוד במלחמות. נלחמת וחיפשת את הגדול שבנצחונות. שלום בינינו ובין משפחותינו".

ראש הממשלה אמר: "משפחה יקרה, אין גדול ככאבכם, ואין מישהו שיכול לחוש בשעה הזאת את האובדן ואת החסר יותר מכם. אבל פרט לזה, יש את הכאב של העם - מכיוון שפטירתו העלתה תחושה של אבל כבד בקרב כל העם, כי אמנון היה בשדה הקרב ומחוצה לו. הוא היה פטריוט ציוני, מנהיג שהולך בראש, אמיץ לב, בעל תושיה, שקול, נבון, ערכי. אדם שפיו וליבו שווים. אמנון היה גיבור חיל ואיש מלחמה, נבון דבר ואיש טוהר. כך הוא היה. הוא הצטיין בכל חייו, בכל הצמתים של שירותו בצה"ל, הוא קיבל את עיטור העוז לא פעם, פעמיים. שמו הלך לפניו.

"אני התגייסתי לצה"ל ב-1967 וכבר אז הכרנו ושמענו את שמו של אמנון שחק. שמענו עליו כמפקד נועז, כמפקד לדוגמא. אחד מאותם יחידי סגולה שהפכו את צה"ל למה שהוא. כששימשתי לראשונה כראש הממשלה, הוא היה הרמטכ"ל. המחשבה שלו תמיד היתה אנליטית. באסון המסוקים והשייטת, ראית בן אדם שכואב ואיכפת לו. והיה דבר שלישי, שהיה מוצנע אבל ראיתי אותו ושוחחתי איתו פעם אחת על זה, על עוז רוחו אל מול המחלה".

גם שר הביטחון ומפקדו של שחק אהוד ברק ספד לו, ואחריו הרמטכ"ל בני גנץ, בהמשך ספדו לו גם ביתו מיכל ואשתו העיתונאית טלי ליפקין שחק.
ליפקין שחק לוויה ראש הממשלה נשיא רמטכ''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד