כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

נפתלי בנט: "אנו לא סרים למרות הרבנים. רק מתייעצים"

"גם אם יורו לי - לא אוכל לפנות יהודים" • נתניהו:"השמועות שאני לא מתכוון להכניס את בנט לממשלה - ספין שלו" • 'משעל חם: 'הבית היהודי' ממצבת עצמה כמפלגה השלישית

נפתלי בנט. צילום: פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: פלאש 90



יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס אמש (ה) בראיון לתכנית 'משעל חם' בערוץ ,2לאפשרות של פינוי התנחלויות במסגרת הסכם עתידי עם הפלסטינים, ואמר: "אם אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר זאת. אני אבקש מהמפקד לפטור אותי". בתגובה לשאלה האם משמעות הצהרה זו היא כי הוא יסרב פקודה, אמר: "מצטער, אני לא מסוגל להיכנס לבית יהודי ולפנות אותו". בנט ציין עוד: "גם לא הייתי רוצה לגרש ערבי מהבית".

דבריו של בנט עוררו ביקורת במערכת הפוליטית, והוא מיהר להסביר את דבריו בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב: "עמדתי ברורה: כאחד שהוביל לוחמים פעמים רבות במבצעים ובשדה הקרב אני מתנגד בכל נפשי ולבי לסירוב פקודה. את כל הפקודות שקיבלתי במשך 22 שנותיי בצה"ל קיימתי ואמשיך לקיים. אישית, פשוט אינני מסוגל לגרש משפחה מביתה, ואבקש ממפקדיי לשחרר אותי מכך. אני מתפלל לכך ואפעל בכל מאודי שלעולם ממשלת ישראל לא תגרש משפחות מביתן בארץ הזו".

מוקדם יותר בראיון נשאל בנט על מערכת יחסיו עם ראש הממשלה, והוא השיב: ”אני אוהב את נתניהו. עשינו דברים חשובים יחד. אני לא מסכים איתו לגבי חלק מהמדיניות שלו. אני לא חושב שהוא היה צריך להכיר במדינה פלסטינית, הוא טעה בכך. אנחנו נחזיק יחד איתו את ההגה בקואליציה, נהיה השותפה הבכירה של נתניהו בממשלה".

כשמשעל תקף ואמר לו: "אני אומר לך, אתה לא תהיה בקואליציה של נתניהו" - בנט הציע לו להתערב איתו על כך: "אם נקבל מספיק מנדטים, נהיה שותפים בקואליציה. זה הכל אינטרסים. אם לא נקבל מספיק מנדטים - כנראה שנשאר בחוץ".

"אנחנו נסור למרות הפוליטיקאים"

אתמול דיווחה העיתונאית סופיה רון מוריה, כי ראש הממשלה ביקש מח"כ ציפי חוטובלי, הנמנית עם ראשי המטה הדתי של הליכוד ביתנו, להבהיר כי אין לו שום כוונה לפסול את חבירת בנט לממשלה שיקים. נתניהו אמר כי לא שידר לאיש בסביבתו כי אין בכוונתו להכניס את הבית היהודי בראשות בנט לממשלה, וכי מדובר בספין של בנט שנועד למשוך לבית היהודי קולות של מצביעי ליכוד דתיים.

נתניהו הוסיף, כי כל מפלגה שתתיישר מול קווי היסוד של הממשלה, היא שותפה רצויה בקואליציה. עם זאת, נתניהו לא אמר כי הבית היהודי היא מבחינתו השותפה הטבעית המועדפת.

במלך הראיון עם ניסים משעל נשאל בנט על האיחוד בין מפלגות המגזר הדתי ועל השפעת הרבנים של 'תקומה' על המהלכים הפוליטיים בתוך המפלגה.

בנט הבהיר כי הוא לא סר למרותם של הרבנים, וכי הם אך ורק גורם מייעץ. "שמונה החברים הראשונים ברשימה שלנו הם לוחמים קרביים. אנחנו נסור למרות הפוליטיקאים. נקבל את ההחלטות בשדה הפוליטי. נתייעץ עם רבנים, אבל את ההחלטות נקבל בשדה הפוליטי", אמר.

מסקר של 'מאגר מוחות' ששודר אמש בתכנית 'משעל חם' עולה, כי הבית היהודי ממשיכה במגמת ההתחזקות: בנט זוכה ל-12 מנדטים, ומפלגתו היא השלישית בגודלה.

לפי הסקר, הליכוד זוכה ל-37 מנדטים, העבודה ל-20, ש"ס שומרת על 11 ואילו לבני עם 9. עוד בסקר: לפיד עם 7, יהדות התורה עם 6, מרצ 4 והערבים 10.

'עם שלם', 'עוצמה לישראל' וקדימה לא עוברות את אחוז החסימה.
סקר הבית היהודי נפתלי בנט נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד