ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

האדמו"ר מויז'ניץ: "לא להתייצב בלשכות הגיוס!"

בניגוד להוראת 'המועצת' של 'דגל התורה' - האדמו"ר מויז'ניץ קורא: לא להתייצב • "אם יבואו לקחת בשלשלאות של ברזל, שיגידו שאני לא מרשה ושיקחו אותי לכלא!"

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין

בניגוד להוראת גדולי התורה הליטאים - האדמו"ר מויז'ניץ הורה לצעירי חסידיו שלא להתייצב בלשכות הגיוס של צה"ל. האדמו"ר גם קרא לכלל הצעירים החרדים לנהוג כך.

האדמו"ר מויז'ניץ דרש היום (שבת) בסעודה שלישית בהיכל בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק.

בין הדברים אמר: "בימים אלו אנו מצווים על סור מרע ועשה טוב, 'סור מרע': משתוללת אש בצורת הזמנת בחורים ללשכות הגיוס, שמעתי דברים נוראים אודות מה שקורה שם".

בשל אותם 'דברים נוראים' אותם לא פירט, הרבי הוסיף והורה: "הנני מצווה לכל חסידי ויז'ניץ, ומבקש מכל הירא לדבר ה' שלא להתייצב שם חס ושלום. אם יבואו לקחת בשלשלאות ברזל, שיגידו שהרבי מויז'ניץ לא מרשה ללכת לכזה מקום ושיקחו אותי לכלא!".

בהמשך דבריו התייחס האדמו"ר לבחירות: "ה'עשה טוב' הינו שבעוד ארבעה שבועות יתקיימו הבחירות. על כל אחד אפילו אינו חסיד ויז'ניץ - על כל הירא לדבר ה' - לעשות חיילים למען אגודת ישראל ואין די בלהצביע בלבד.

"על כל האברכים לראות מה אפשר לעשות כדי להגביר כוחנו שבימים טרופים אלו אנו חייבים כוח, ואפילו האברכים שאין להם זכות הצבעה חייבים לעבוד ואין להשתמט מזה".

כזכור מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' התכנסה והורתה להתייצב בלשכות הגיוס אך לא לחתום על טפסים.
ויזניץ גיוס סעודה שלישית כלא חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד