כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגר"ש אוירבאך על תקיפת גרוסמן: "שליחת יד בנפש"

הגר"ש אוירבאך ורבני ה'פלס' פירסמו מכתב מחאה חריף על תקיפת עורך העיתון, נתי גרוסמן • התקיפה מתוארת כ"שליחת יד בנפש" ו'אלימות בל תתואר" • המכתב - בפנים

הגר''ש אוירבאך. צילום: ארכיון
הגר''ש אוירבאך. צילום: ארכיון

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': הגר"ש אוירבאך ורבני עיתון 'הפלס', ברוך שמואל הכהן דויטש וצבי פרידמן, מפרסמים מכתב מחאה חריף נגד תקיפת העורך הראשי של העיתון, נתי גרוסמן.

גרוסמן, לשעבר עורך עיתון 'יתד נאמן' - שהודח מתפקידו מיד לאחר המהפך שבוצע בהנהלת העיתון - הותקף בליל שישי, לאחר השעה 1:00 אחר חצות, בידי שני אלמונים בעלי חזות חרדית, בכניסה לבניין בו הוא מתגורר ברחוב בית וגן 14 בשכונת בית וגן בירושלים.

גרוסמן פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלות יבשות, חתכים קלים בפניו, ושברים באצבעות. הוא שוחרר מעט לפני שבת מבית החולים 'הדסה עין כרם'.

גרוסמן סובל, כאמור, גם משברים באצבעותיו - אצבע הקמיצה ביד ימין ואחת מאצבעות יד שמאל - לאחר שהגן בידיו על ראשו בעת התקיפה.

המשטרה פתחה מיד בחקירת האירוע. לדברי דובר המשטרה, שמוליק בן רובי, גרוסמן טען כי התקיפה בוצעה על רקע יריבות עיתונאית, אך המשטרה חוקרת מספר כיוונים נוספים.

לדברי גרוסמן, אחד התוקפים היה רעול פנים בעוד השני תקף כשפניו גלויות.

לפי שעה, בניגוד לשמועות ודיווחים, איש לא נעצר ואין למשטרה חשודים בביצוע התקיפה. למרות שישנן מספר גרסאות באשר לרקע לתקיפה, להגר"ש אוירבך אין ספיקות והוא מנסה - יחד עם שאר רבני פלג ה'פלס' - לרמז על זהות התוקפים, לכאורה.

המכתב מנוסח בחריפות בוטה. התקיפה הקלה היא לא פחות מאשר "שליחת יד בנפש" ו'אלימות בל תתואר", והוא מעתיר על גרוסמן את התואר המופלג של מי שהוא לא פחות ולא יותר מאשר מי "שנצטווה על ידי מרנן בעל האבי עזרי זיע"א, והגרי"ש אלישיב זיע"א לעמוד בפרץ לא לשנות ממה שקיבלנו מרבותינו".

באיזה עניין לא לשנות? נגד מי לעמוד בפרץ? ואיך בדיוק נצטווה גרוסמן על כך? זאת אין המכתב מסביר. המכתב מסיים בתקווה שגרוסמן ימשיך לעמוד על משמר הדת שנים ארוכות.

עוד בנושא:
נתי גרוסמן שוחרר לביתו • המשטרה: יש מספר כיווני חקירה
הסלמה בציבור הליטאי: נתי גרוסמן, עורך 'הפלס', הותקף בכניסה לביתו

וזה נוסח המכתב המלא:

"אודות השמועה הנוראה שהגיעה לאוזנינו", פותח המכתב, "כאשר אנשי בליעל חטאים העיזו באלימות בל תתואר, הרימו יד לשלוח בנפשו של מי שנצטווה על ידי מרנן בעל האבי עזרי זיע"א, והגרי"ש אלישיב זיע"א לעמוד בפרץ לא לשנות ממה שקיבלנו מרבותינו זצוק"ל ויבלח"א, ה"ה הרב נתן זאב גרוסמן שליט"א.

"אנו מוחים בזה בכל התוקף וחרדים לבאות לאור אשר כזאת עלתה במחנינו ד' ירחם.

"אנו שולחים לו בזה ברכת רפוא"ש ויזכה עוד רבות בשנים לעמוד על משמר הדת".

על החתום: שמואל אויערבך, ברוך שמואל הכהן דויטש וצבי פרידמן.

גר''ש אוירבאך נתי גרוסמן אלימות הפלס מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד