כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ליצמן מאיים: "אפרסם את הפתק שיביך את ציפי לבני"

ליצמן: מחר נחליט אם לקרוא לבחורי הישיבות שלא להתייצב בלשכת הגיוס • מוזס: הצבא לא עמד בסיכומים • אייכלר מהלך אימים: מי שלא יצביע - על אחריותו יעצרו יהודים

ליצמן. צילום: פלאש90
ליצמן. צילום: פלאש90



במוצאי-שבת התכנסו נציגי חסידויות בבני-ברק לכנס מיוחד של פתיחת מטה הבחירות של אגודת-ישראל בעיר התורה והחסידות. בכנס נכחו חברי הכנסת של אגודת ישראל - יעקב ליצמן, מנחם אליעזר מוזס, ישראל אייכלר, לצד הח"כ לעתיד מאיר פרוש.

בין דבריו, אמר ח"כ יעקב ליצמן, כי הוא שוקל לפרסם במהלך הימים הקרובים את הפתק הידוע, אותו הוא מחזיק באמתחתו מאז המו"מ הקוליציוני שניהל עם ציפי לבני - אז יו"ר קדימה - אחרי פרישת אולמרט, בו מופיעה טיוטת ההסכם עם קדימה, המאשר תקציבים לישיבות - בניגוד לטענותיה כעת.

באשר לרוטציה עם דגל התורה על המקום השישי ברשימה המשותפת, אמר ליצמן כי אינו רואה כל סיבה לקיים אותה. "לולי חסידות בעלזא", אמר, "דגל התורה לא הייתה מכניסה שני מנדטים בבחירות תשמ"ט".

ליצמן דיבר גם על סוגיית הגיוס ואמר, כי דברי האדמו"ר ויז'ניץ במהלך סעודה שלישית בשבת, שלא להתייצב לזימונים בלשכת הגיוס - הם בבחינת רוח הקודש, שכן הוא עצמו תכנן לדון בנושא מחר ולהחליט האם לפרסם מכתב הקובע כי צה"ל לא עמד בסיכומים שהושגו, וכי אין להתייצב בלשכת הגיוס כלל.

סגן שר החינוך מנחם אליעזר מוזס סיפר לנוכחים, כי בשבוע האחרון הגיעו עדויות קשות אל האדמו"ר ובהן תיאור של מפגעים רוחניים בלשכות הגיוס - בניגוד לסיכומים עם הח"כים.

ח"כ ישראל איכלר אמר: ״הציבור החרדי אינו מודע לאיום הקיומי על חינוכם של ילדי ישראל. יש כאן מלחמה של פתקים בקלפי, שאם נתרשל בה, נצטרך להילחם ברחובות על זכותנו ללמוד תורה ולחנך את ילדינו בתלמודי תורה ובישיבות. כל זה עוד לפני שתהיה לנו דירה ותיפסק האפליה בתעסוקה".

אייכלר טען שהציבור החרדי אינו מודע לעצמת האיבה כלפי החרדים בכל המפלגות. ״הקומוניסטים היהודים סגרו את תלמודי התורה ברוסיה ואויבי החרדים רוצים לסגור אותם כאן. כשסטאלין זעם על הקומוניסטים הנוצרים הוא צרח: תלמדו מן היבריי-סקציה (המחלקה היהודית) במפלגה הקומוניסטית שכבר הצליחו לסגור את כל בתי הכנסת והכנסיות הנוצריות עדיין פועלות.

"מצבנו היום גרוע מימי בן גוריון שהבין שאין מדינה יהודית בלי ישיבות. היום, כמו ברוסיה, הימין והשמאל חברו יחדיו למלחמה לעקירת החינוך החרדי ולשלול מאתנו את הזכות לחיות כיהודים בארצנו הקדושה. הם מבקשים את נפש הנוער החרדי להעבירו על דת אבותיו".

אייכלר האשים את אלה שלא יצביעו, כי על אחריותם תיפול המלחמה בה ייעצרו יהודים וייפגעו בידי השלטון החילוני, שינסה לגייס את בני הישיבות ולסגור תלמודי תורה. "אף אחד לא מבטיח לנו, למרות הידידות עם ביבי, שנהיה בקואליציה הבאה באם לא יהיה לנו כוח חזק בכנסת". לדבריו, חוק הגיוס יוכרע במנדט לפה ולשם.

מאיר פרוש, יו"ר אגודת ישראל בירושלים, דיבר ברוח ימי החנוכה היוצאים ואמר: "כשם שבאותם ימים 'מסרת גיבורים ביד חלשים', כך גם כיום, אנו החלשים נצליח מול החזקים שמאיימים לגייס. לא נצא בהפגנות בשלב זה. אבל בהמשך, אם יצטרכו, נוכיח שאנו יכולים להפגין כבעבר".

מנחה הכינוס שלמה קוסטוליץ, חבר מועצת עיריית בבני-ברק, חתם את הדברים וסיפר כי מטה הבחירות היחיד של אגודת ישראל שפעיל בארץ הוא מטה בני-ברק, שכבר פועל במשך מספר שבועות. "בשבועות אלו מיפו את כל הציבור החסידי בבני-ברק", אמר. "כל חסידות תביא נציג שידאג שכל אנשיהם יילכו להצביע".

התכנסות מטה בני ברק של אגו"י • צילום: משה גולדשטיין

















בחירות אייכלר מוזס פרוש ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד